Élet-Stílus

F1: csalnak a csapatok a tankolással?

A Magyar Nagydíjon több furcsaság is akadt a bokszkiállásoknál. Korábban nem jellemző tűzesetek, másrészt pedig Kimi Räikkönen valószínűtlen bokszbeli előzése Fernando Alonsóval szemben. Ügyeskedés a tankolásnál?

A Renault-t nagyon érdekli, hogy Kimi Räikkönennek hogyan sikerülhetett hátrányból átugrania Fernando Alonsót a Magyar Nagydíj második bokszkiállásai során. A francia csapatnál arra gyanakodnak, hogy a Ferrari valamilyen trükkel képes volt gyorsabban megtankolni a finn autóját.

Nem tisztázza a helyzetet az időmérő rendszer sem, ugyanis érdekes módon a minden autóban megtalálható rádiós transzponderek közül épp a világbajnoké nem működött megfelelően a Hungaroringen – két héttel korábban Hockenheimben is voltak gondok a rendszerrel egyébként -, így nincs adat arra nézve, hogy a Ferrarinál mennyi ideig is tankoltak pontosan.

Sokan a ferrari-csapat tankolását is gyanúsnak tartják (vezess.hu)

Sokan a Ferrari-csapat tankolását is gyanúsnak tartják (vezess.hu)

Az összeesküvés-elméletekre érzékenyeknek már csak egy lépés összekötni a példátlan mennyiségű tankolási incidenst – Sebasien Bourdais autója kétszer, Rubens Barrichelló és Kazuki Nakadzsimáé egyszer-egyszer gyulladt ki a bokszkiállásoknál, de Timo Glocknak is gondja akadt – Räikkönen esetével ahhoz, hogy arra jussanak, valami trükközés folyt.

A szakértők legtöbben arra tippeltek, hogy a tűzesetekre a meleg idő lehetett a magyarázat.

De felmerül a kérdés, hogy Malajziában, ahol hasonló idő volt, miért nem voltak ilyen gondok. Azért, mondják a gyanakvók, mert nem hőség volt a probléma, hanem az, hogy a csapatok egy része megpróbált ügyeskedni – például a töltőcső megpiszkálásával – a tankolásnál. Volt akinek sikerült (Ferrari), és akadt, akiknek nem (a tüzes csapatok).

Bizonyíték persze nincs, de érdekes elképzelés, lehet, hogy újabb botrány előtt áll az F1?

Ajánlott videó

Olvasói sztorik