által szignált irat évek óta létező együttműködést rögzít azzal az új elemmel
kiegészítve, hogy most már írásban is kiterjed a magyarokon kívül más uniós
állampolgárokra.
Az aláírás után Faller Jenő elmondta a sajtó képviselőinek, hogy az elmúlt
négy-öt év folyamán például a délkelet-ázsiai cunami után kellett kimenteni
vészhelyzetbe került magyar állampolgárokat.
Az aláíráson jelen lévő Horváthné Fekszi Márta külügyi államtitkár kérdésre
válaszolva közölte: a legutóbbi alkalommal 2006-ban, az izraeli-libanoni
háborús konfliktus során kellett nagy számban kimenekíteni magyar
állampolgárokat, naponta két Malév-gép szállította Damaszkuszon keresztül a
lezárt repülőterű Beirutban rekedt magyar és más uniós polgárokat.
Leonov Péter annyit mondott, hogy a légitársaság közelmúltban kötött
privatizációs szerződése is rögzíti, amit a gyakorlat mutat, hogy a Malév a
magánosítás után is az marad, ami volt: magyar nemzeti légitársaság.
A finanszírozásra vonatkozó kérdésre elhangzott, hogy a Malév önköltségen, a
lehető legnagyobb kedvezménnyel kezeli az ilyen vészhelyzetes járatokat, a
költségeket a külügyi tárca megelőlegezi.