Élet-Stílus

Hazánk is az F1-vezér lemondását követeli

Egyre nő a feszültség az FIA-n belül a jövő keddi rendkívüli közgyűlés előtt, amelyen bizalmi szavazásra kerül sor a szexbotrányba keveredett Max Mosley ellen. Tucatjával fordulnak ellene a tagszervezetek, de az elnök nem akar lemondani.

A szexbotrányba keveredett FIA-elnök, Max Mosley sorsáról jövő kedden egy bizalmi szavazás keretében dönt majd a szervezet rendkívüli közgyűlése Párizsban.

A botrány kirobbanása óta nagyon sokan követelték már az elnök lemondását, de ő hajthatatlan, maradni akar a posztján. Nemrég az is napvilágra került, hogy a tagszervezetek már áprilisban ajánlatot tettek Mosley-nak, amelyben az állt, hogy egyhangúlag bizalmat szavaznak neki júniusban, ha cserébe novemberben önként lemond, az elnök azonban nem fogadta el ezt.

“A Motorsport Világtanács egyöntetűen egyetértett abban, hogy el kell kerülni a bizalmi szavazást, mert ha Mosley nem kap bizalmat, az számára katasztrófa, ha pedig megnyeri a szavazást, az az FIA számára lenne katasztrófa” – magyarázta a japán autósszövetség vezetője.

Jövő héten szavaznak Mosley-ról (vezess.hu)

Jövő héten szavaznak Mosley-ról (vezess.hu)

Mivel Mosley inkább a szavazást választja, ezért most több tagszervezet határozottan a lemondást követeli még a jövő keddi közgyűlés előtt. Az amerikai, szingapúri, német, finn, kanadai, brazil, dán, francia, indiai, japán, holland, svéd, izraeli, osztrák, spanyol, belga és svájci tagszervezetek mellett a Magyar Autóklub is aláírta azt a levelet, amelyben azonnali távozásra szólítják fel az elnököt.

“Az FIA kritikus helyzetben van. A hírneve és hitelessége súlyosan károsodott, és amíg a helyzet fennáll, minden további nappal tovább romlik. Innen nincs visszaút. (…) Szilárdan hisszük, hogy az FIA számára az egyetlen elfogadható továbblépés az ön azonnali lemondásba való beleegyezése” – áll a levélben.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a 22 nemzet 24 autósszervezete által írt levél az FIA tagjainak 85 százalékát tömöríti ugyan, de a csoport a bizalmi szavazáson mindössze a szavazatok számának 25 százalékával bír. Valószínű, hogy Mosley épp ezért a levél hatására sem gondolja meg magát.

Az elnököt a június 3-i szavazás eredménye ebébként nem kötelezi semmire, mandátuma pedig 2009 októberéig tart.

—-Kubicát nem érdekli Heidfeld—-

A világbajnoki küzdelemben az esélyesek között részt vevő Robert Kubica nem foglalkozik a csapattársával, ő mindenkinél jobb akar lenni. Nem mintha mostanában Nick Hiedfeldtől kellene tartania.

Míg Nick Heidfeld idén egyre csak bukdácsol, addig a BMW Sauber másik versenyzője, Robert Kubica állandó jó teljesítményével jelenleg is a világbajnoki küzdelem teljes jogú résztvevője. A lengyel a Monacói Nagydíjon idén már harmadik alkalommal állt a dobogóra, és 32 pontjával mindössze 6 ponttal áll a vezető Lewis Hamilton mögött.

Annak ellenére, hogy a lengyel fölénye egyre nyilvánvalóbb Heidfelddel szemben, ő maga nem gondol erre sikerként.

Mindenki ellenfél (vezess.hu)

Mindenki ellenfél (vezess.hu)

“Én nem így állok a versenyzéshez. Nekem nem a csapattársam az elsődleges riválisom, nem foglalkozom vele. Persze tudom, hogy más pilóták ezt teljesen másképp látják. Én személy szerint nem a csapattársam, hanem mind a 19 pilóta ellen versenyzem. Ha ők mögöttem vannak, akkor automatikusan a csapattársam is ott lesz” – magyarázta a lengyel.

Kubica az idei sikereit nem valami komoly hozzáállásbeli változással magyarázza, egyszerűen csak jobban fekszik neki az autó. “Sok tényező jött össze. Ha nem jó a beállítás, akkor az ember önkéntelenül is lassabban kezd vezetni – kisebb a tapadás, nő a bizonytalanság. Ez egy láncreakció. Tavaly is voltak jó versenyeim, de voltak műszaki problémák, és a stratégia sem volt mindig a legjobb. Idén minden teljesen más.”

Míg Kubicát még a pilóták is bajnoki esélyesnek tekintik – Alonso mellett Felipe Massa is említette őt a napokban -, addig Heidfeld szenved. A német idén nem tud megbarátkozni a gumikkal, és amíg ez nem sikerül, addig az időmérőn is mindig lépéshátrányban lesz.

“Az időmérőket tekintve (Heidfeld) jelenleg hullámvölgyben van. Komoly problémái vannak a gumik felmelegítésével egy körön. Míg Robertnél csak halványan van ilyen gond, addig Nicknél már súlyos nehézségek vannak” – magyarázza a csapatfőnök, Mario Theissen.

A német szakember ennek ellenére bízik a megoldásban, és Heidfeld képességeiben sem kételkedik, a csapat türelmes lesz vele.

“2007-ben Robertnek is volt egy hasonló hullámvölgye. Közösen kielemeztük a helyzetet, megkerestük a gyógyírt, és eredményesek is voltunk. Nick is visszatér majd a sikerhez, mi tudjuk, hogy igazából milyen versenyképes. Sokszor láttam már nyomás alatt, és ilyenkor teljesít a legjobban. Tudom, hogy képes megbirkózni a feszültséggel, és elemezni a dolog műszaki oldalát.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik