Élet-Stílus

Magára talált az európai autópiac

Különösen jól sikerült az április az európai újautó-eladásokban. A Volkswagen márka és a Golf típus is remekelt.

2008 áprilisában 9,8 százalékos, azaz 120 ezer darabos növekedést produkált az európai autópiac – a JATO Dynamics autóipari piackutató és elemző cég jelentése alapján. Áprilisban összesen 1,396 millió autót adtak el.

Bár a márciusban a hosszú hétvégék miatt kieső kereskedelmi napok miatt kevesebb autó fogyott, az áprilisi növekedés rendbe tette a 2008-as adatokat. Az első négy hónap 0,6 százalékos növekedést mutat 2007 hasonló időszakához képest. Idén májusig 5,484 millió autót helyeztek forgalomba, 33 ezerrel többet, mint tavaly.

Továbbra is a Volkswagen vezeti az európai toplistát mind az áprilisi, mind pedig az első 4 hónapos időszak eredményét tekintve. A Volkswagen idén eddig 3,2 százalékkal több autót adott el (össz.: 551 ezer), mint tavaly az első négy hónapban, viszont a mögötte sorakozó Ford (-1,1%), Opel/Vauxhall (-5,2%), Renault (-0,5%) és Peugeot (-1,1%) márkáknak csökkentek az értékesítési számai. Jól fogynak viszont a prémiumautók, hiszen a BMW 11,7, a Mercedes 5,5 százalékkal növelte eladásait 2008-ban.

Európa legnépszerűbb modellje a Volkswagen Golf, amely kiemelkedő növekedést tudhat magáénak idén, 2008 áprilisában majd 30 százalékkal többet adtak el belőle, mint tavaly a negyedik hónapban. Nem is meglepő, hogy az első négy hónap teljesítménye 23,3 százalékkal jobb, mint 2007-ben. Eddig több mint 170 ezer Golf talált gazdára 2008-ban. A modellek között a Peugeot 207 a 2. (165 ezer db), a Renault Clio a 3. (132 ezer db).

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik