A Microsoft most is hasonló indokból szándékozna felvásárlásba bocsátkozni, mint azt a Yahoo kapcsán tette volna. A szoftveróriás számára létszükséglet egy erős bázissal rendelkező online hirdetési felület. És az AOL ilyennek tűnik a 85 millió napi látogatójával. Az AOL-birodalom része jelenleg a nemrégiben 850 millió dollárért megszerzett közösségi oldal, a Bebo vagy az AOL Instant Messenger és az ICQ is.
Kiesett a Yahoo!
Ugyanakkor az AOL nem feltétlenül sikertörténet. Amikor 2000-ben egybeolvadt a Time Warnerrel még minden rendben lévőnek tűnt, a vállalatok értéke elérte a 350 milliárd dollárt. Két év múlva, a .com cégeket érintő világméretű veszteségek évében azonban a cégnek 99 milliárd dolláros veszteséget kellett leírnia. A vállalat azóta ugyan talpra állt, de egyelőre nem világos, hogy a Microsoft miért akar egy nem „virágzó” céget felvásárolni. A magyarázat a vételár körül lehet, amely minden bizonnyal alatta lesz a Yahoo által elvárt 44 milliárdnak.