Élet-Stílus

Teszt: Passat CC a meglepő sportlimuzin

Nincs rajta nyitható keménytető, sőt még csak nem is kétüléses. A Passat CC egy meglepő négyajtós sportlimuzin, amivel új vevőkört és egy az eddiginél magasabb prémiumszintet céloz meg a Volkswagen.

Minden túlzás nélkül állítható: a Passat igazi sikertörténet a Volkswagen életében. A kombival együtt 15 milliónál is több elkelt már belőle, annak ellenére, hogy az utóbbi időben semmi érdekes nem volt benne. A középkategóriás Passat mindig is tágas, megbízható és jó minőségű autó benyomását keltette és semmi többet. Nem volt merész, nem volt igazán szép, de pont ez a konzervatív stílus volt az, amiért ilyen sokra vihette.

Szívesen vették a céges vásárlók és a családosok egyaránt, mivel egy fokkal nagyobb presztízzsel bír mint a Ford, vagy a japán konkurensek, de nem olyan hivalkodó mint egy Mercedes, egy BMW vagy egy Audi. A Passat CC most megtöri ezt a hagyományt.

A mindig precíz és konzervatív németek összeszedték minden bátorságukat, és alkottak valami merészet. Már az autó neve is csibészségre utal, mivel a CC manapság a Coupé Cabrio elnevezést jelenti az autóiparban. Ha ez most is így lenne, akkor a Passat CC egy kétajtós kupé lenne nyitható fémtetővel. Nem volna rossz, de a CC ezúttal a
Hátul is sportülések vannak

Comfort Coupé szavak kezdőbetűire utal. A kupé fogalmához sem ragaszkodtak igazán a Volkswagennél, a Mercedes CLS után szabadon ez sem több egy négyajtós sportlimuzinnál.

A csúcstechnikát képviseli

A CC jóval exkluzívabb, és így drágább is lesz a hagyományos Passatnál, amikor az Németországban nyár elején a szalonokba kerül. Hozzánk csak szeptember körül érkezik, mint ahogy az USA és Japán piacára is csak az utolsó negyedévben hajóznak be az első példányok a németországi gyárból

A Passat CC különleges mivoltát jól tükrözi a gazdag alapfelszereltség, és a rendkívüli opciókat tartalmazó extralista is. Az alaphelyzetben is kényelmes és biztonságos CC-n mutatkozik be többek között először szériában a ContiSeal abroncs, ami a Continental következő generációs defektmentes gumija. Az alaphelyzetben 17 colos gumi egy speciális ragacsnak köszönhetően minden 5 milliméter átmérőjű lyuknál kisebb rést észrevétlenül befoltoz, ezzel a defektek ellen 85 százalékos eséllyel védve vagyunk.

Képgaléria

Képgaléria

Az extrák között olyan fényűző tételek szerepelnek, mint a távolságtartó radar, a “Lane Assist” vagy a Park Assist funkció. A távolságtartó tempomat ma már nem nagy durranás, viszont a legtöbb rendszer nem fékez állóra, a Passat CC-é viszont igen.

Ennél jóval érdekesebb és félelmetesebb a Lane Assist rendszer, amely bizonyos esetekben magától kormányozza az autót. Persze nem tudunk órák hosszat autózni szunyókálva a vezetőülésben, de az elektronika 65 km/órás sebesség felett apró rántásokkal a helyes irányba korrigálja az autót, amennyiben indexelés nélkül közelítjük meg a felezővonalat, vagy az út szélét jelző felfestést.

Ez elsőre rendkívül idegesítő, pont arra emlékeztetett, mint amikor az oktató bele-bele kapott a kormányba, miközben vezetni tanultam. Természetesen kikapcsolható a segéd, de egy hosszú és fárasztó autópálya-szakaszon kétség kívül életet menthet.

A Park Assist funkciót már korábban próbáltuk a Touranban, amivel adott körülmények között a kormány érintése nélkül beparkolhatunk olyan helyekre, ahová mi magunk esetleg nem vállalkoztunk volna. A rendszer hatékonysága nem sokat javult, aki kíváncsi, hogy miért, az itt olvashat róla bővebben.
230 voltos csatlakozó is van

140-300 lóerőig

Prémiumautóról lévén szó a CC-t szerencsére nem szerelik majd 1,6-os, 100 lóerős benzinmotorral. Az Euro 5 kompatibilis, 140 lóerős közös nyomócsöves dízel az alapmotor, amit a jövőben sem követ majd ennél gyengébb kivitel.

A CC mozgatáshoz kell is az erő, mert a csinos forma egy meglehetősen méretes autót takar. A normál Passatnál 31 milliméterrel hosszabb a kupé, sőt 11-gyel szélesebb is. Sportosságát a mindössze 1,42 méteres magasságának köszönheti a másfél tonnás sportlimuzin.

A dízelmotor után az 1,8 literes TSI turbómotor a következő lépcsőfok, 160 lóerővel és 250 newtonméteres
Porondon

nyomatékkal. Alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltó jár hozzá, de opcióban választható a vadonatúj hétsebességes DSG-váltó is.

Az új váltóval megszűnt az eddig nyomatékhatár, így már az erősebb motorokkal is párosítható a villámgyors duplakuplungos váltó. Ilyet kapcsolnak a V6-os, 3,6 literes benzineshez is, ami kereken 300 lóerőt teljesít a CC orrában. Ekkora teljesítménnyel 5,6 másodperc is elegendő 100-ig, a végsebességet pedig csak az elektronika korlátozza 250-nél. A DSG mellett a 4 Motion összkerékhajtást is felár nélkül kapjuk kötelezőn a csúcsmodellbe.

Lapos, de használható

A Passat CC ugyan erősen hasonlít egyes részleteiben a normál kivitelre, mégis érezhetően magasabb szintet üt meg annál. A műszerfal kemény alsó részét kompenzálja az igényes középkonzol, valamint a sportülések, amiből hátulra is jutott.

Vezetési élményben is jóval többet kínál a CC, már a dízel is sokkal kezesebb és sportosabb, mint bármelyik eddigi Passat. A csapott hátsó rész és az ezzel együtt járó laposabb ablakok persze járnak némi hátránnyal, de még nem ütik meg azt a szintet, ami vészesen rontaná a használhatóságot.

A hátsó fejtér 190 centivel kicsit szűkös, de van elég lábtér ahhoz, hogy lejjebb csússzunk, így még ilyen méretekkel is használható marad. Az alacsonyabb ablakok nem korlátozzák vészesen a kilátást sem, a tolatás pedig a beépített kamerának köszönhetően egy csepp nehézséget sem okozott.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik