Élet-Stílus

Palikék borultak, megsérült egy spanyol versenyző

Palik László és Darázsi Gábor felborult a Nissannal a Közép-Európa-rali első gyorsasági szakaszán, a tereprali Dakar-széria első versenyén. Az autósoknál és a motorosoknál is spanyol sikerek születtek az első gyorsaságin.

A budapesti ünnepélyes rajtceremóniával megkezdődött a magyar és román utakon zajló Közép-Európa-rali, a tereprali Dakar-széria első versenye. A szombati gépátvételt követően kiderült, hogy végül 84 autó, 96 motor, 18 quad és 40 kamion indul, a verseny teljes távja 2671 km, ebből 1097 km a mért szakasz. Magyarországról összesen 11 autó, 6 quad és motor, továbbá 4 kamion próbál szerencsét a nehéz terepeken.

A Hősök terén felállított dobogóról elsőként a motorosok dübörögtek le, akiket Talmácsi Gábor, a gyorsasági motoros-világbajnokság 125 kcm-es kategóriájának tavalyi győztese és Újhelyi István az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára indított útjukra.

A teret és környékét rajongók és érdeklődők sokasága töltötte meg, autóval lehetetlen volt megközelíteni a rajt színhelyét. A versenyzők a start után az Andrássy úton robogtak végig, majd a Parlament előtt is megálltak, aztán elindultak Dabas, a táborfalvai lőtér irányába, ahol az első gyorsasági szakaszt bonyolították le.

Galéria az első napról

Galéria az első napról

A négykerekűek között Carlos Sainz, míg a kétkerekűeknél Marc Coma érte el a legjobb időt. A magyarok közül Kis Sándor a 18., Ács László a 19., lett, míg a műszaki gondokkal bajlódó Szalay Balázs a 35. helyen végzett. Palik László és Kristóf Márton is felborult, de mindkét pilótának sikerült úrrá lenni a gondokon és folytatják a hétnapos viadalt.

Az MTI értesülése szerint Palik a Dabas közelében fekvő Kardostanya mellett rendezett 63 km-es szakasz célja előtt mintegy 2,5 km-rel borult. A gép súlyosan megrongálódott, ami csak elromolhatott, az el is romlott, így a motort, kuplungot, féket, szélvédőt és minden egyebet cserélni kellett. A csapatnak sikerült kijavítani a sérüléseket és az a döntés született, hogy folytatják a viadalt.

Palikék borulása egy újabb karambolt eredményezett: Kristóf Márton és Simon Péter nem sokkal később – ugyancsak egy Nissannal – arra száguldott, ahol Palikék buktak, megpróbálták kikerülni a “roncsot”, ami sikerült is, csak éppen nekicsapódtak egy fatuskónak. Komoly, de javítható kár keletkezett, így a duó tovább száguldhat Nagybánya irányába.

Nemcsak a magyarokat ért baleset az autósoknál: az amerikai Mark Miller a beszámolók szerint egy olyan “dupla axelt” mutatott be a Volkswagennel, hogy aki látta, könnyen nem feledi. A spanyol Toni Manresa is bukott: az Isuzuval versenyző pilótát, aki a hátát fájlalta, mentőhelikopter szállította a kórházba, ahol 24 órás megfigyelés vár rá.

A verseny hétfőn Nagybánya környékén egy 152 km-es gyorsasági szakasszal folytatódik.

Közép-Európa-rali, Kardostanya, első szakasz (63 km)
Autósok:
1. Carlos Sainz (spanyol, Volkswagen) 39:56 p
2. Robby Gordon (amerikai, Hummer) 40:37
3. Giniel De Villiers (dél-afrikai, Volkswagen) 40:52

18. Kis Sándor (Nissan) 46:51
19. Ács László (Nissan) 47:09

26. Murczin Zsolt (Mitsubishi) 50:53
27. Gál István (Proto) 50:53

29. Varga Imre Tamás(Nissan) 51:55

34. Liszi László (Mitsubishi) 53:24
35. Szalay Balázs (Opel) 53:44

58. Fazekas Károly (BMW) 1:01:38 ó

77. Kristóf Márton (Nissan) 2:08:14

79. Palik László (Nissan) 2:41:22

Motorosok:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 40:00 p
2. Cyril Despres (francia, KTM) 41:15
3. Jordi Viladoms (spanyol, KTM) 41:17

40. Nagy Péter (KTM) 50:22

80. Hermann Henrik (KTM) 56:31

Szilvási Péter (Yamaha)1:04:07

Quad:
1. Szabó László (Bombardier) 51:43

6. Németh Norbert (Bombardier) 54:36

15. Mészöly Tamás (Polaris) 2:00.0

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik