Élet-Stílus

Mi baja a Lágymányosi hídnak?

Aki rendszeresen a Lágymányosi hídon közelített Pest irányába, az mostanában feltehetően próbál másik átkelőt, utat és időpontot választani a közlekedésre. Március eleje óta ugyanis megint nehézkes a rakpart irányából a felhajtás, mivel közvetlenül a felhajtó elején a kettőből csak egy sávon haladhat a forgalom.

Ez persze a Budafoki út irányából érkező autósokat ugyanúgy érinti, sőt azokat is, akik a Szerémi út felől közelítenek a Dunának, emiatt onnan is sokkal nagyobb sorra kell számítani a korábbinál. Pestre átérve sem lesz jobb a helyzet, a Soroksári út nem nyeli el az átkelő autósok jelentős részét – csak szimplán bedugul – így a Könyves Kálmán körúton az átlagosnál is elszomorítóbb a forgalom mostanában.

Dől a fal

Először 2003-ban roggyant meg a tartóelem a budai oldalon, de a következő évben is szükség volt némi beavatkozásra, mert akkor a háttöltés csúszott meg, amit 140 köbméter földdel támasztottak alá.

Most rozsdásodás miatt mozdult el a nemrégiben megerősített talajtámfal, így az újabb felújításra szorul. A főváros tudta, hogy szükség lesz a beavatkozásra, – mivel a hidat rendszeresen ellenőrzik – és mostanra a pénz is megvan a munkálatok fedezésére.

Nem a hídon folynak a munkálatok

“Jelen pillanatban sem a Lágymányosi hídon folynak felújítások, hanem a budai oldalon található lehajtó támfalának felújítása történik” – adott választ az önkormányzat a kérdésre, amelyben a legújabb budapesti híd gyakori felújításának okairól érdeklődtünk.

A híd statikai állapota a közlemény szerint rendben van, és az idei évben kerül sor a híd fővizsgálatára is, amit egy a közbeszerzési eljáráson nyertes szakértő cég végez majd el. Ez a cég az átkelő összes szerkezeti elemét megvizsgálja, és javaslatot tesz az esetlegesen szükséges beavatkozások elvégzésére is – közölte a fővárosi önkormányzat sajtóirodája. A mostani munkálatok várható költsége 34-35 millió forint.

Képek a munkálatoktól

Képek a munkálatokról

Az illetékesek szerint a támfal megerősítése miatti munkálatok május végéig tartanak majd, de a felhajtósávok egyikének lezárására csak május elején lesz szükség. Ezek szerint a mostani lezárás még nem is számít igazi lezárásnak, ami a reggeli és esti dugót elnézve igencsak szomorú.

Késik a Szabadság híd, düledezik a Margit híd

Híd- és dugóprobléma van és lesz máshol is, a legrosszabb állapotban lévő Margit híd felújítási munkálatai már az idei év második felében megindulnak, de az autóforgalom korlátozására csak a Szabadság híd megnyitását, és az épülő M0-s Megyeri híd átadását követően kerül sor.

A tervezett időponthoz képes legalább 2 hónapot késik a Szabadság híd átadása, 2008 decemberében elsőként a villamosforgalom indulhat meg rajta, de még azon a télen megtörténik a teljes átadás. 2008-ban más jelentős felújítási munka nem várható egyetlen dunai átkelőn sem, leszámítva a Lánchíd déli gyalogjárdáját.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik