Amíg 2005-ben a GKI becslése szerint 19,4 milliárd forint volt az online boltok forgalma, addig 2007-ben az összesített forgalom meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka.
A virtuális térben zajló kiskereskedelmi versengésre azonban különösképpen igaz a mondás, hogy a ki kimarad az lemarad. A legkorábban ébredőknek sikerült megőrizni vagy növelni a versenyelőnyüket. 2008. április 8-án első ízben kerül megrendezésre az E-Business Symposium az Intercontinental Hotelben, amely rendezvény egyebek mellet a fent említett eredmények mellett a következő kérdéseket igyekszik megválaszolni: hányan vásárolnak ma Magyarországon online, s hányan tervezik azt? Mekkora a piac, milyen termékkategóriák sikeresek, és mire lehet következtetni az egyes adatsorokból a következő évekre vonatkozóan? Mekkora az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon? Meddig tart a desktop – webes világ kettőssége?