A hajtóenergiát hidrogénből nyerik, amiből üzemanyagcellában lesz elektromos áram, ennek nyomán a Lifecarnak egyáltalán nincs károsanyag-kibocsátása, a végtermék ugyanis H2O, vagyis víz. Az üzemanyagcellák maximálisan 22 kilowatt teljesítményre képesek, ami 30 lóerőt jelent.
Ez nem túl sok, így nem is szabad egy V8-as dinamikáját várni a kocsitól, de miután sikerült 700 kiló alatt tartani a jármű tömegét, így akár 145 km/órás sebességre is képes. A karosszéria alumíniumból, az ülések fából vannak, de központi zárat, légzsákot vagy hifit is hiába keresnénk.
Képek a kocsiról
Egy töltéssel 320 kilométeres távra is eljuthat az autó, amiben segítségére vannak spéci akkumulátorai is, ezeket fékezéskor is képes feltölteni a mozgási energia átalakításával. Az újfajta energiatárolók sokkal gyorsabban tölthetőek, és sebesebben is adják le a motor felé az energiát.
Egyelőre nem tudni, hogy mikorra lehet szériaautó a Genfi Autószalonon leleplezett tanulmányból. De jó sokat el kell majd adni belőle, hogy a befektetés megtérüljön.