Ken Livingstone polgármester múlt keddi bejelentése szerint az október 27-étől érvényes, emelt díj a kilométerenként 225 grammnál több széndioxidot kibocsátó, valamint a 2001 előtt nyilvántartásba vett, 3 ezer köbcentiméternél nagyobb motorral felszerelt személyautókra vonatkozik.
A Porsche „aránytalannak és igazságtalannak” tartja az összes modelljét érintő intézkedést. Ezért, ha a londoni városházától nem kap „kielégítő” választ panaszára, jogi eljárást kezdeményez az emelt behajtási díj eltörlése végett. Livingstone éppen öt éve honosította meg a belvárosi behajtási díjrendszert Londonban, amelynek meghirdetett fő célja a zsúfoltság és a légszennyezés csökkentése. A díj kezdetben napi 5 font (1800 forint) volt, de ezt két éve napi 8 fontra (2900 forint) emelték, és a díjasított zónát tavaly az eredeti 20 négyzetkilométeres legbelső térségről a kétszeresére növelték.
A díjat minden négy- vagy több kerekű, belső égésű motorral hajtott, nem tömegközlekedési, illetve nem közszolgálati jármű vezetőjének meg kell fizetnie, ha hétköznap reggel hét és este hat óra között autójával átlépi a kijelölt zóna határát. A fizetési kötelezettség nem vonatkozik a hibrid üzemű – elektromos és benzinhajtású – motorral felszerelt autókra, valamint a motorkerékpárokra. A díjfizetés elmulasztása 100 fontos bírságot von maga után.
A szenvedélyes autó- és autósgyűlölő hírében álló Livingstone egy ízben nyilvánosan „idiótáknak” nevezte a Londonban négykerék-meghajtású terepjárókkal közlekedőket. Az emelt behajtási díj bejelentéséhez fűzött kommentárjában a polgármester kijelentette: semmi szükség arra, hogy bárki „benzinzabáló Chelsea-traktorokkal” szennyezze London levegőjét. Londoni autóellenes körökben ezzel a gyűjtőnévvel illetik a jómódú Chelsea kerület lakóira jellemző, magas karosszériás, négykerék-meghajtású városi luxusterepjárókat.