Óriási az érdeklődés – mondta a Népszabadságnak Komáromi Endre ezredes, majd hozzátette, a rendőrség nem tárgyal befektetőkkel, akiknek az önkormányzatokat és a közútkezelőket kell megkeresniük. A hivatalos sebességmérésnek szigorú követelmények vannak. A rendőrség – a műszaki és a jogi feltételek mellett – a cég és a megbízó közti szerződést is ellenőrzi. Bár a közreműködőkkel szemben támasztott követelmények többsége még nem ismert (azt viszont tudni, hogy rendelkezniük kell úgynevezett „nemzetbiztonsági megfelelőséggel” és ISO-minősítéssel).
Az autópályákon mindeközben folytatják a fix sebességmérők telepítését. Heteken belül hat új dobozt állítanak fel az M5-ösön, ötöt az M0-áson, emellett újabb mérőpontokat létesítenek az M1-esen. Azonban csak a „dobozok” felében lesz sebességmérő-rögzítő berendezés. Hogy melyikben, azt mindig csak a rendőrség helyi illetékesei tudják majd.
