Megkezdte a munkát a Nemzeti Színházban is Alföldi Róbert, a teátrum július 1-jével kinevezett igazgatója.
Alföldi a hétfőn Seress Zoltánnal, Bárka színházbeli utódjával közös tájékoztatóján kiemelte: a színházi szokásnak megfelelően február végén, március elején közlik a társulatok tagjaival, igényt tartanak-e a munkájukra a következő évadban, s március végéig a színészek is jelzik, szeretnének-e maradni. Az új igazgató kiemelte, hogy mindenkivel személyesen szeretne beszélni erről.
Nem poszt kérdése
Hangsúlyozta, hogy a március 1-jével a Bárka élére kinevezett Seress Zoltánnal éppoly jó a kapcsolata, mint a Nemzeti Színház jelenlegi igazgatójával, Jordán Tamással. Arra a kérdésre, milyen szerződés alapján dolgozik az „átmeneti időben”, vagyis július 1-jéig a Nemzeti Színházban, valószínűsítette, hogy valamiféle megbízási szerződésben rögzítik, milyen jogkörrel van ott jelen.
Alföldi Róbert
„A Nemzeti Színházban én úgy kapok megbízást Jordán Tamástól, hogy normális, teljes, mindenféle jogkörrel felruházva tudjak működni június 30-ig is” – mondta az MTI kérdésére Alföldi Róbert. Hozzátette ugyanakkor: ez nem poszt kérdése, elkezdett a Nemzeti Színházban is „működni”, ezért olyan fontos, hogy legyen egy hivatalos, kvázi megbízási papír, ami pontosan rögzíti azt, milyen jogkörrel van ott.
A pályázat előtt rendezték a Bárka ügyeit
Jordán Tamás az MTI-nek telefonon azt mondta, hogy erről (megbízási papírról) nincsen szó, és jogilag sem biztos, hogy megfelelő ez a megoldás. Nem zárta ki ugyanakkor annak lehetőségét, hogy a fenntartó így látja majd helyesnek. Hangsúlyozta, hogy ebben nem dönthet a fenntartó instrukciója nélkül, ez a felügyelőbizottság és a nemzeti vagyonkezelő hatáskörébe tartozik.
Jordán Tamás tájékoztatása szerint minden olyan szerződéshez, amely június 30. utáni érvényű, beleértve a színészek szerződését is, lesz egy melléklet. Ezeken szerepel majd Alföldi Róbert, a július 1-jével hivatalba lépő igazgató egyetértő aláírása. Alföldi Róbert a hétfői eseményen kiemelte: amikor elhatározta, hogy pályázik a Nemzeti Színház Zrt. vezérigazgatói posztjára, a legfontosabb az volt, hogy előtte megbeszéljék, mi legyen a Bárka Színházzal.
A János Vitéz elmarad
A színművész-igazgató hangsúlyozta: a Bárka az elmúlt két évben visszakerült a budapesti vérkeringésbe, ezért fontos volt, hogy olyasvalaki vegye át a színház irányítását, aki tudja, mi történt ott az elmúlt időszakban, és akiben a társulat is „nagyjából megbízik”. Alföldi Róbert szerint Seress Zoltán bizonyos értelemben folytatja, amit ő elkezdett, bár biztosan valamilyen más művészi arculatot fog megjeleníteni.
Kitért arra, hogy a mostani évadban még két darabot rendezett volna a Bárka Színházban, ezek közül csak az egyik valósul meg: a Don Carlos című Schiller-darab bemutatóját februárra tervezik, elmarad ugyanakkor Kacsóh Pongrác János Vitéz című előadásának júniusra jelzett premierje. Az utóbbi változásnak azonban nem az „itt is – ott is” helyzet, a „budapesti társasjáték” az oka – mondta, de az indokokról még nem kívánt nyilatkozni.
A Bárka kinőtte a pubertást
Seress Zoltán megnyugtatónak nevezte, hogy a józsefvárosi önkormányzat képviselő-testülete január 16-án egyhangú döntéssel szavazott neki bizalmat. Kiemelte, hogy a Bárka társulata az elmúlt két évben „összeérett”, mostanra „elhagyta a pubertáskort” és a felnőttkorba lépett, lehet terhelni, lehet minőségi munkát végezni.
Véleménye szerint az eddigi „üzemi hőfokot, fordulatszámot” mindenképpen tartani kell. Fontosnak nevezte, hogy ne csak a Bárka Színház utazzon külföldre vendégjátékra, hanem ez „visszafelé” is megvalósuljon.