Élet-Stílus

Csak luxusautóból vettünk többet

Kevesebb Suzuki, Opel, Ford és Skoda talált gazdára 2007-ben Magyarországon. Miközben valamennyi tömegmárka értékesítése visszesett, a Dodge, az Alfa Romeo és a Mercedes eladása jelentősen megugrott.

Csökkent 5,8 százalékkal az új személygépkocsik értékesítése Magyarországon tavaly. Összesen 176 978 darab személyautót és terepjárót adtak el a márkakereskedések – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az új személygépkocsi piacon a legnagyobb részesedéssel (18,2 százalék) továbbra is a Suzuki rendelkezik: tavaly 32 274 darab gépkocsit értékesítettek. A második helyen az Opel végzett, miután értékesítése 6,3 százalékkal 20 149 darabra csökkent. A harmadik a Ford 18 334 darabbal, ez 4 százalékkal kevesebb a 2006. évinél.

A negyedik helyen szereplő Volkswagen 8,3 százalékról 8,5 százalékra növelte részesedését a piacon, tavaly 15 010 járművet adtak el, míg a Skoda értékesítése 14 377 darabra csökkent. Toyotából 2007-ben 12 165 darabot adtak el, ez 7,8 százalékos csökkenés.

Miközben a tömegmárkák mindegyikének értékesítése csökkent, egyes kisebb piaci résszel rendelkező “nagymárka” jelentős sikereket könyvelt el. A Dodge 280 százalékkal 70 darabra, az Alfa Romeo 35,3 százalékkal 204 darabra, a Mercedes 24,3 százalékkal 1 705 darabra növelte eladásait 2007-ben. Jelentős növekedést ért el még a KIA, amelyből 3 342 darabot adtak el tavaly.

Jelentősen visszaesett a francia márkák értékesítése: a Peugeot-ból 7 469, Renault-ból 7 123, Citroenből 5 009 darab talált gazdára tavaly hazánkban.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik