Az FIA elnöke, Max Mosley olyan javaslattal állt elő, amely a motorfejlesztést nem számítva évi 150 millió dollárban szabná meg a csapatok költségvetését. A javaslattal állítólag a csapatok többsége egyetértett, csak a Ferrari ellenkezett.
Az FIA szélcsatornákra vonatkozó tervezett korlátozásai azonban már komoly ellenállásba ütköztek, a legtöbb csapat ugyanis két szélcsatornát is birtokol, amelyek éjjel-nappal dolgoznak, hiszen a motorfejlesztés mellett – ami tavaly óta szünetel – az aerodinamikai területen lehet a legnagyobb teljesítménynövekedést elérni.
A Ferrari nem akar spórolni (vezess.hu)
Úgy tudni, hogy a költségvetés-maximáló terv elfogadásának esetére a csapatok cserébe a motorfejlesztés eredetileg 10 évre szóló befagyasztásának megfelezését kérnék. Az elképzelés szerint az FIA két éven belül terjesztené elő az új, környezetbarát motorral kapcsolatos terveit, amely 2013-ra kerülhetne használatba.