Élet-Stílus

80 kilométert nyújtottuk idén a sztrádákat

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. 2007-ben összesen 205 milliárd forintot fordított gyorsforgalmi utak építésre – mondta Reményik Kálmán, a társaság elnök-vezérigazgatója sajtótájékoztatón.

Az idei vasúti fejlesztésekkel együtt 240 milliárdot költöttek el közlekedési infrastruktúra fejlesztésére. Ebből 205 milliárd forintot fordítottak gyorsforgalmi út, 35 milliárdot vasút, míg 30 milliárd forintot közút fejlesztésére.

A jövő évi terv 391 milliárd forintot tartalmaz, amelyet azonban befolyásolhat, hogy az uniós támogatási szerződéseket sikerül-e időben megkötni, ami érinti a költségvetési önrész összegét is – mondta el a Reményik Károly. Ezen belül 214 milliárd van elkülönítve gyorsforgalmi utakra (ebből 103 milliárd a költségvetésből, a többi uniós támogatás), 95 milliárd a vasút, 81 milliárd a közutak fejlesztésére.

Az igazgató kiemelte, hogy az idén 79 kilométer gyorsforgalmi utat adtak át. Elkészült az M8-as Pentele-híd Dunaújvárosban, az M7-es Zamárdi–Szárszó-szakasza a Köröshegyi viadukttal, az M7-es Sormás–Nagyakanizsa, továbbá az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza-szakasza.

A közeli sztrádajövő

2008-ban 77,5 kilométer gyorsforgalmi út készül el, melyeknek értéke 194,3 milliárd forint. Jelenleg is épül, és jövőre kész az M0-s keleti szektora, az M0-s Északi szektora, a Megyeri híd, valamint az M6-os M0-s Érdi tető szakasz.

Átadják a forgalomnak az M7-es Balatonkeresztúr–Nagykanizsa-szakaszát, az M7-es Mura-hídját, amivel Horvátországon keresztül közvetlen sztrádakapcsolat létesül az adriai tengerrel. Elkészül még jövőre az M70-es Tornyiszentmiklós-országhatár közötti szakasza, amely Szlovénia felé nyújt gyorsabb közlekedési lehetőséget.

Ahol még csak kezdődik

Az elnök-vezérigazgató közölte: több mint 100 kilométer hosszú gyorsforgalmi útszakasz építése indul jövőre. Így az M31-es M0-s és Gödöllő közötti 12 kilométeres szakasza, melyet 2009-ben fejeznek be. Megindul az építés az M6-os Szekszárd–Bóly (49 kilométeres), és az M60-as Bóly–Pécs közötti (30 kilométeres) szakaszán is, ezek befejezése 2010-ben várható.

Az M0-s déli szektorának 2-szer 3 sávossá bővítése és a meglévő útpálya felújítása is megkezdődik, valamint az M43-as Szeged–Makó közötti szakaszán is kezdődnek a munkálatok, ezt a tervek szerint 2010-ben adják át.

Előkészítés alatt van az M9-es gyorsforgalmi út 51–54-es számú főutak közötti szakasza, melynek építését várhatóan 2008 utolsó negyedévében kezdhetik el. Szintén folynak az előkészítő munkái a 8-as számú főút Körmendet elkerülő, és az M85-ös autóút Pereszteg–Sopron kelet–Sopron országhatár közötti szakaszának.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik