Élet-Stílus

Nincs uborkaszezon az európai autópiacokon

A nyár végén megszokott lanyhulással szemben az európai autóeladások augusztusban is tartották a korábbi hónapokban megszokott 2,5 százalékos növekedést. A 2007-es évet nézve a növekedés 0,5 százalékos összesen 10 627 879 darabos.

A Jato Dynamics autóipari piackutató- és elemző cég havi jelentése alapján az augusztusi új autó regisztrációk további 2,5 százalékkal növekedtek tavaly augusztushoz képest, összesen 920 498 személygépkocsi forgalomba helyezést eredményezve.

A vezető pozíciót továbbra is a Volkswagen uralja, bár a tavalyi évhez képest a darabszámok némi csökkenést mutatnak. Őt követik az Opel/Vauxhall (+6,3 százalékkal a tavaly augusztushoz képest, valamint +0,3 százalék a tavaly azonos időszakhoz képest), a Ford (+1,4 százalék a 2006 azonos időszak), a Renault és a Peugeot (+ 0,1 százalék a tavaly azonos időszakhoz képest).

A modelleket tekintve kimelkedően produkál az új FIAT Bravo és az 500-as modell. Bevezetésük nagymértékben megtámogatta az olasz cég kiugróan magas darabszámbeli növekedését 2007 augusztus hónapban (+9,8 százalékkal tavaly augusztushoz képest, +7,6 százalék pedig 2006 azonos időszakhoz képest).

A Mercedes is hasonló sikereket ért el a megújult C osztálynak köszönhetően, így nem mindennapi 7,7 százalékos növekedést elérve augusztusban (+0,2 százalékot tavaly hasonló időszakhoz képest).

Tájegységekre vetítve a növekedés ütemét Kelet-Európa vezeti, köszönhetően a Balti államokban tapasztalható piaci aktivitásnak. Lengyelországban továbbra is folytatódik a talpraállási folyamat, ahol is tavaly azonos időszakhoz képest az idei eladási számok 25,7 százalékkal magasabbak.

Cyprus növekedése sem elhanyagolható Augusztusban 30 százalékos növekedést mutatva tavaly augusztushoz képest, az év azonos időszakára vetítve pedig 23 százalékos növekedéssel.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik