Igen egyszerű rendszer
: amennyiben baleset történik, a fedélzeti számítógép irányítása alá tartozó segélyhívó rendszer automatikusan felhívja a 112-es számot, a műholdas navigációs adatok alapján közli a baleset pontos helyét, és segítséget kér. A központ rögzíti a hívást, és azonnal riasztja a legközelebbi mentőegységet.
A bizottság a többi között felszólítja azokat a tagállamokat, melyek még nem írták alá az eCallról szóló egyetértési megállapodást, hogy az év végéig pótolják mulasztásukat (a közleményből kiderül, hogy Magyarország egyelőre nincs az aláírók között.) A bizottság szerint akár 2500 ember életét is meg lehetne menteni, ha minden autó fel lenne szerelve ezzel az európai segélyhívórendszerrel.
Az elektronikus menetstabilizáló (ESC) a testület számításai szerint évente 4 ezer életet menthetne meg, és 100 ezer ütközést el lehetne kerülni vele; éppen ezért Brüsszel még az idén egyeztetést kezd arról, hogy felgyorsítsák a közép- és kiskategóriás gépjárművek felszerelését ezzel az eszközzel.
Az intelligens közúti közlekedés érdekében a bizottság egyebek között arra kéri az alkatrész- és gépjárműgyártókat, hogy hajtsák végre abban a tavaly decemberi ajánlásában foglalt általános elveket, melyek középpontjában a személygépjárművek mobil információs és tájékoztató rendszereinek biztonságos beépítése és használata áll. A testület egyébként leszögezte azt is, hogy a jövőben továbbra is finanszírozni fogja a közlekedés biztonságát és hatékonyságát szolgáló, intelligens híradástechnikai kutatásokat.