Élet-Stílus

Inkább a külföldi autókat veszik az amerikaiak

Példátlan dolog történt júliusban az amerikai autópiacon: a külföldi gyártmányok részaránya az újautó-eladásokban nagyobb volt az amerikai cégek gyártmányainál.

A képet árnyalja, hogy mivel már amerikai gyártókhoz tartoznak például olyan márkák, mint a Volvo vagy a Saab, ezek figyelembevétele nélkül az amerikai eladási rész 48,1 százalék volt, de velük együtt is csak 49,5 százalék.

A számokat az amerikai Autodata cég tette közzé, amely 1980 óta elemzi és méri az amerikai autópiacot. Friss számításai szerint egyébként a múlt hónapban a Nissan kivételével minden helyi gyártó eladásai visszaestek, két számjegyű volt a csökkenés mértéke a GM és a Ford, egy számjegyű (8 százalék) a Chrysler esetében. A Nissan America csaknem 2 százalékkal növelte eladásait júliusban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik