Élet-Stílus

Szlovákiában a legdrágább az új autó

Az euróövezet országaiban stabilizálódótt a különbség az autóárakban, az idei év első felében. Az átlagos különbség 4,6 százalék volt, az előző fél évben 4,4 százalék.

A legnagyobb árkülönbség a közepes és az alacsony árfekvésű autóknál mutatkozik – 4,8-5,2 százalék körüli átlagosan – míg a luxusautóknál kisebb az eltérés – az Európai Bizottság pénteken közzétett legfrissebb adatai szerint.

Tipikus példa a Ford Focus, amely Németországban például 30 százalékkal drágább, mint Finnországban, ahol egyébként igen magas adók terhelik az autókat. Ez az eltérés akár 4 ezer euró megtakarítást is eredményezhet (áfával együtt) a bizottság számításai szerint annak a német állampolgárnak, aki Finnországban vásárol gépkocsit.

Dobogó nekünk

Az Európai Unió valamennyi tagországát figyelembe véve – Bulgáriát és Romániát is figyelembe véve nem változott az árkülönbség az előző fél évhez képest, átlagosan 6,4 százalék körül alakult.

Az euróövezetben Finnországban a legalacsonyabbak az árak (adók nélkül), majd Görögország és Szlovénia következik. A legdrágább Németország az euróövezetben.

A 27 tagországot tekintve Szlovákia a legdrágább, itt az árak 8,4 százalékkal haladják meg az EU-átlagot, a második helyen Csehország áll.

Az egész EU-t tekintve Dánia legolcsóbb, utána Litvánia, illetve Magyarország következik. A tanulmány részletesen kitér az EU-ban kapható legtöbb modell ár-összehasonlítására. A legnagyobb eltérés, hazai összehasonlításban, a táblázat alapján a Renault Espace estében jelenik meg, itt az európai átlagárhoz képest több mint 10 százalékkal kell kevesebbet kiadnunk itthon egy ilyen típusú kocsiért.

Sokkalta zsebbevágóbb azonban, hogy például, hagyományosan megkérik az árát Magyarországon a Volkswageneknek. Ezek közül a legnagyobb példányszámban eladott változatok, mint a Polo és a Golf közel 30 százalékkal drágábbak mint az uniós államok átlagárai.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik