Új összeszerelő üzem építését vagy újabb kapacitás megszerzését tervezi a régióban a Ford, valamint a General Motors. A lehetséges helyszínek között szerepel Bulgária, Csehország, Lengyelország, Románia, Szlovákia, Szlovénia és Magyarország is.
A Ford és a General Motors nem csak zöldmezős beruházásokban gondolkodik: a GAZ és a Renault mellett mindkettő tárgyalt a román állam által birtokolt Daewoo megvásárlásáról. Ám a héten már csak a Ford maradt versenyben. A román Daewoonál tavaly 24,5 ezer autó és negyedmillió motor készült. Az amerikai konszern 675 millió eurót befektetne a craiovai üzembe, ahol évente 300 ezer Ford autót, valamint 300 ezer motort gyártana 2011-től, és a jelenlegi négyezres dolgozói létszámot nyolc-kilencezerre növelné.
Ami már biztos, a General Motors Esztergomban gyártatja legújabb autóját: a Magyar Suzukinál ezért 164 ezerről idén 250 ezerre, jövőre pedig évi 300 ezerre nő a kapacitás, miközben bővül a termékpaletta: a Swift, az SX4-es és a Fiat Sedici mellett ősztől már sorozatban készülnek a legújabb kisautók: a Suzuki Splash miniből jövőre hatvanezer, testvérmodelljéből, az Opel és Vauxhall jelvényes Agilából évi nyolcvanezer gördül majd le a szalagról.
A másfél évtizede Magyarországra települt Suzuki és Opel jelenleg is piacvezetők, és hosszabb távon is szeretnék megtartani pozícióikat. A multinacionális cégek stratégiája ugyanis egyszerű: ott kel gyártani autót, ahol megveszik.
