A Paksot érintő három lehajtó közül az egyik a város központjába érkezik, ezért már a környezetvédelmi engedélyezés során kértük, vegyék figyelembe a várost érintő terhelést, a Legfelsőbb Bíróság azonban úgy döntött, az engedélynek csak a nyomvonalra vonatkozó terhelést kell figyelembe vennie – közölte Blazsek Balázs.
A város azonban nem szeretné feladni a helyi építési szabályzatban is szereplő elkerülő útnak akár közös finanszírozásban történő megépítését – fűzte hozzá.
Miután a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. pénzhiányra hivatkozva ettől elzárkózik, Paksnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal kellene egyezségre jutnia, ám a jegyző szerint megkeresésükre évek óta nem válaszol a tárca.
Blazsek Balázs elmondta: az autópálya lehajtójáról a városközpontba érkező, várhatóan növekvő forgalomterhelést a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. által megrendelt szakvélemény is kimutatta.
Szeretnénk, ha tárgyalóasztalhoz ülhetnénk, hiszen a városnak is érdeke, hogy az autópálya mielőbb megépülhessen – mondta Paks jegyzője.
