Nagyot ütött a Honda a Civic megjelenésekor a fiatalok körében. És onnantól kezdve csak úgy záporoztak a fiatalos lendülettel érkező új modellek, mint például a Kia Cee’d. Eltelt pár év és amolyan „vén kecske is megnyalja a sót”-elven a Toyota is előrukkolt egy fiatalítással.
Vajon mit takar a fiatalítás? Csak a neve változott? Belül a zseniális középső konzol nyekergős műanyagból van, bár látványos. Alatta a tároló hozzáférhetetlen és egy pénztárca sem nagyon fér el. Az autó külsőre semmi extrát nem nyújt az elődhöz, vagy éppen a Yarishoz képest. Az persze kétségtelen, hogy névváltoztatás nélkül nem lehetne fiatalos lendületről beszélni egy 30 éves autó új változatánál, de ezenkívül szinte csak a kényelmi dolgokban van változás.

Erõs motorú, feljavított Yaris – KÉPGALÉRIA
Érdekes, de az előző Corolla négyajtós változata annyira nem hagyott mély nyomot egyesekben, hogy az autómosóban közölték, márpedig nem is volt olyan! Ez a jövő várhat a Corollára.
Viszont, bent ülve az első pillanattól kezdve imádni lehet ezt az autót és a motorját, de ilyenkor már mást is kell mérlegelni. Például az árát. Mert ugyan beérnénk egy 1,6, vagy akár 1,4 dízellel is, de ez most itt a top.
Drágaság
7 millióért jó vagy nem jó? Tényleg nagyon tetszett, nem kell ennél erősebb motor. Nyomhatjuk, az utasok sem fognak lelőni, mert elbillegnek szépen, amit még a 17-es felnik sem zavarnak. Persze, ha csak egyedül mennénk az autóval, akkor kevésbé lennénk boldogok a kényelmi szempontok szerint hangolt futóművel, de így nagyon családias a hangulata, amellett hogy piszkosul megy.
Az Auris modellpalettán, a 3,7 milliós 1.4-es benzines és ez a 7 milliós sportmodell jelentik a határokat. Mert akármennyire is hihetetlen, ez a 2.2-es dízel jelenti a csúcsot. Ez egy nagyon merész húzás, manapság ugyanis még nagyon sokan gondolkodnak úgy, hogy a dízelek egyszerűen bénák. Mit kezdjünk egy top benzinessel Magyarországon? Eszméletlen mennyiségű üzemanyagot elnyel, bár élményben mindenekfelett áll. A legtöbbjük versenypályán kevés, a városban nem az igazi.
Ezzel szemben például az Auris kényelmes városban, de meg sem fordul a fejünkben, hogy pályára kéne vinni. Evidens, hogy nem oda való. De vajon árban és lóerőben hogyan viszonyul az Auris a konkurensek elitdízeleihez?
Kik ők?
Szembe kell néznie a 150 lovas 1.9-es Bravóval, amit 5,6 millióért mérnek. Akkor ott van a Kia Cee’d, ami csak 140 lóerős és 5,7 millió az ára. A Honda Civic 2.2-es modellje már belopta magát a szívünkbe. Az is csak 140 lóerős volt, de vezetési élményben sokkal közelebb állt az Auriséhoz. Az ára 6,3 millió és sajnos sokat kell rá várni.
A Citroen C4-nél a kétliteres, 138 lóerős jelenti a csúcsot a dízelek között. 6,4-ért kínálják a portékájukat a franciák. A Peugeot 307 talán kevésbé mérvadó, hiszen ő már meglehetősen „öregeskedő” modell, de vásárláskor ezt is mérlegelhetjük. A 2.0 HDi 136 lóerős és 5,1 gömb az ára. A következő versenytárs szintén francia és Mégane névre hallgat. A 150 lóerős dízelt 6,1-ért vesztegetik. Már csak a két német menő, a Golf és az Astra maradt. A Golfnál a GT sport 170 lóerős. Az ára 7,8 millió, húzós… Az Astra „überdízele”: az 1.9-es, 150 lóerős CDTi, 5,7-ért.
