A közvélemény-kutatás eredményei szerint a válaszadók 82,5 százaléka használja az újsághirdetéseket ingatlantranzakciói során információszerzésre, míg az internet részesedése 75,5 százalék. A válaszadók nagy százaléka az ismerősöktől szerzett információt is megjelölte információs csatornaként. Az eladói pozícióban az újsághirdetések és az internet használatának aránya egyaránt 82 százalék, a tényleges vásárlók körében az internet a kedveltebb információs csatorna, 87 százalékos részesedéssel, szemben az újsághirdetések 80 százalékával.
A felmérés tapasztalata szerint az internetet a válaszadók 95 százaléka használja mind vevői, mind eladói pozícióban, újsághirdetések esetében ez az arány 89 százalék. Ez azt jelentheti, hogy az interneten nagyobb eséllyel találnak egymásra a vásárlók és az eladók. Déry Attila az ingatlan.net elemzője szerint egyértelmű az internetes ingatlanhirdetések fokozódó térnyerése. A vevők közötti magasabb népszerűség hátterében nagy valószínűséggel az ingatlanportálok gyors és részletes keresési szolgáltatásai állnak, melyekkel az offline forma nem tudja felvenni a versenyt.
Ami az online és offline ingatlanhirdetési csatornák összehasonlítását illeti, a vevők szemszögéből a legfontosabb szempont a keresés. Ezen a területen az internetes portálok előnye egyértelmű az újsághirdetésekkel szemben. A sok információt hordozó képek, a szöveges leírás, illetve az elérhetőség (melyben az offline forma előnyösebb) is szerepel a szempontok között. Az online forma jellemzői ugyan gyorsabbá és kényelmesebbé teszik az ingatlanvásárlást, de a felmérés szerint mindkét csatornának van létjogosultsága.