A verseny csak némi hezitálás után indult el, mivel a verseny zsűrije – a változó szél miatt – sokáig nem tudta kijelölni a startvonalat.
Az egyhetes Louis Vuitton Act az Amerikai Kupa előfutamának számít, ahol a hajók bónuszpontokat szereznek, ezzel meghatározva a világ legnézettebb vitorlásversenyének indulási sorrendjét.

Az idei sorozat utolsó napján az Alinghi három futamból egy második és egy első helyet szerzett meg, megőrizve ezzel címvédő helyét. A kihívók közül az első helyen az új-zélandi Emirates Team New Zealand végzett, míg a hét elején brillírozó BMW Oracle – 11 ponttal lemaradva – a második helyet szerezte meg összesítésben.
A sorozat balszerencsése végül az olasz +39 lett: ők még a második napon eltörték árbócukat, mert túl élesen próbáltak szél felé préselni. A United Internet Team Germany (UITG) ugyan felajánlotta nekik legújabb árbócát, de a versenybizottság (amely a versenyző hajók tagjaiból áll össze) ezt nem engedélyezte, így az olasz csapat végül a további napokon nem tudott elindulni. A +39 megóvta a balul iskerült futamot, a versenybizottság végül a két ponttal járó ötödik helyet szavazta meg a csapatnak, míg az UITG-t a balesetben játszott szerepe miatt rótta meg a zsűri.
Az utolsó versenynapra összesen 230 ezer ember volt kíváncsi, megdöntve ezzel a csupán egy nappal korábban felállított 63 ezres rekordot. A tömeg hatalmas ovációval fogadta a helyi csapat, a Desafio Espanol utolsó napi futamgyőzelmét.
Az Amerika Kupa április 16-án kezdődik, ahol a kihívók ismét megpróbálhatják elhódítani a címvédő Alinghitől a bajnoki címet.

A gyõztes hajó, az NZL 84
