BMW-siker
Autósaink közül Szalay Balázs – Bunkoczi László volt a gyorsabb, ők a 29. helyen zárták a szakaszt, amely idén az utolsó mauritániai szelektív volt. Szalayék eléggé hátul rajtoltak, ezért aztán másból sem állt az életük, mint hogy autóztak a porban, és előzgették a többieket. Szalaynak sokszor első fokozatig vissza kellett kapcsolnia, hogy ne üsse el a motorosokat, ez pedig rengeteg időveszteséget jelentett.
„A por miatt ráfutottunk egy tuskóra, megijedtem, hogy a tuskó komoly károkat okozott az autóban, de jó keményre fújtuk a gumikat, így nem esett baja” – mondta Szalay.
A Palik–Darázsi kettős arról számolt be, hogy
A motorosoknál borítékolható a KTM-gyõzelem (vezess.hu)
nagyjából egy huzamban, folyamatos gázzal tudott haladni. Ami ezúttal a 37. helyre volt elég, viszont az összetettben ők a 26-ak, míg Szalayék a 39. helyet foglalják el.
„Végig egy gázzal jöttünk, és semmi gondunk nem volt. Nagy volt a por, de jól lehetett jönni” – nyilatkozta Palik László, aki hozzátette: „Gyors, lendületes szakasz volt, sok ugratóval, tevefűvel, sziklákkal. Figyelni kellett, mert az autó többet volt a levegőben, mint a földön, s bizony ilyenkor könnyen borulhat az ember. Márpedig jóval százas tempó felett csak nagyot lehet esni…”
Újabb szakaszgyőztest ünnepeltek a Dakar-ralin az autósok mezőnyében. Nasser Al Attiyah egy magáncsapatban szereplő, de gyári támogatással induló BMW X3-assal leckéztette meg a mitsubishis Hiroshi Masuokát és a volkswagenes Mark Millert. Attiyah az összetettben a negyedik helyen áll, sajnálhatja, hogy Marokkóban gyorshajtásért kapott 42 perc büntetést, anélkül harmadik lehetne. Az összetettben továbbra is Stéphane Peterhansel vezet Mitsubishivel.
Kétkerekűek
A motorosok számára attól volt bonyolult ez a szakasz, hogy rendkívül gyors volt az átlagtempó, amit végig tartani kellett a puha homokban. Ráadásul a rengeteg por veszélyessé is tette a manőverezést.
Az egyetlen még versenyben lévő magyarnak, Kátai Péternek biztosan nem ez lesz a kedvenc napja a Dakaron. A KTM-pilóta elmondta, az itinerében azt látta, hogy lesz egy benzinkút útközben, úgyhogy reggel a táborban nem is tankolt túl sokat. A rajt felé menet viszont látta, hogy a benzinkútnak csak a váza van meg, úgyhogy vissza kellett fordulnia a táborba tankolni. Fél órával később rajtolt a megadott idejénél, ami meg is pecsételte a napi eredményét: meg kellett elégednie a 36. helyezéssel, összetettben a 24.
Helder Rodrigues bizonyult ma a legsikeresebbnek a motorosok között, aki az idei versenyen már a portugál szakaszon is a legjobb volt. Az amatőr motoros az összetettben élen álló Marc Comat és Cyrill Desprest verte 44, illetve 51 másodperccel.
10. szakasz, Néma–Néma (400 km, ebből 366 km gyorsasági):
Autósok
1. Nasszer Szaleh al-Attijah (katari, BMW)
2. Maszoka Hirosi (japán, Mitsubishi) 28 mp hátrány
3. Mark Miller (amerikai, Volkswagen) 1:49 p hátrány
…29. Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel) 46:37 p h.
…35. Palik László, Darázsi Gábor (Nissan) 51:50 p h.
Összetett
1. Stéphane Peterhansel (francia, Mitsubishi) 37:35:19 ó
2. Luc Alphand (francia, Mitsubishi) 9:56 p hátrány
3. Jean-Louis Schlesser (francia, Schlesser-Ford) 1:30:50 ó hátrány
…26. Palik, Darázsi 13:01:33 ó hátrány
…39. Szalay, Bunkoczi 16:25:53 ó hátrány
Motorosok
1. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 4:12:55 ó
2. Marc Coma (spanyol, KTM) 44 mp hátrány
3. Cyril Despres (francia, KTM) 51 mp h.
…36. Kátai Péter (KTM) 1:02:53 ó hátrány
Összetett
1. Coma 40:55:10 ó
2. Despres 54:43 p hátrány
3. David Casteu (francia, KTM) 1:15:12 ó hátrány
…25. Kátai 8:53:37 ó h.