Bár az ilyen kategóriájú monstrum tévék piaca meglehetősen szűknek mondható, a Sharp vezetői bíznak a gyors árzuhanásban, illetve remélik, hogy ezek a készülékek is megtalálják a maguk vásárlóit. A világ legnagyobb folyadékkristályos tévéjének tartott 108 colos (278 cm) modell idén nyáron kerül a boltokba, az áráról egyelőre nem érkezett információ.
Bob Scaligone, a japán óriáscég amerikai részlegének alelnöke úgy véli, az óriásméretű modelleknek is helyük van a kereskedelmi forgalomban, ám sokkal valószínűbb, hogy az ügy hátterében sokkal inkább az – LCD-plazma piacon már-már kötelezőnek mondható – erőfitogtatás, mintsem a profitszerzés áll. Toshihiko Fujimoto, a Sharp Electronics vezérigazgatója a CNetnek azt is elmondta, hogy a 108 colos LCD tévé nagyobb felbontással és alacsonyabb fogyasztással bír, mint a plazmák. Az LCD tévék a méret mellett az eladásban is egyre inkább túlszárnyalják plazmás vetélytársaikat, legalábbis ami a 40 colos és afölötti kategóriákat illeti – tette hozzá Fujimoto.
Óriási a verseny az LCD-k piacán.
A Sharp titkos fegyvere a kameyamai nyolcadik generációs gyártóüzeme, amely gyártósorán egyszerre akár hat 52 colos LCD tévé képernyőpanelje is kivágható. Ez kétszer-háromszor akkora gyártókapacitást jelent, mint amire a többi gyártó ötödik vagy hatodik generációs üzemei képesek. Az előnyöket nézve a gyorsabb előállítás mellett az alacsonyabb költségek sem mondhatóak elhanyagolható tényezőnek. Nem csoda hát, hogy nemrég a Samsung is bejelentette nyolcadik generációs gyáráról szóló terveit.