Élet-Stílus

Schumacher beérte Alonsót

Hibák sorozatának köszönhetően a sima győzelem helyett szenvedés jutott Alonsónak a Kínai Nagydíjon. A német világbajnok nyerte a futamot és ezzel összetettben befogta a címvédőt.

Ahogy az időmérő edzést, úgy a versenyt is megbolondította az időjárás Kínában. A Renault úgy kezdett, ahogy azt az időmérőn látott fölényük alapján várni lehetett. A vizes aszfalton jól rajtolt a két Renault, Alonso sokkal gyorsabb volt a mezőny többi tagjánál és a rajt után könnyedén ellépett. De az összes Michelines csapat verte a Bridgestones gumikon autózó ellenfelüket.

Ám a helyzet folyamatosan változott. A pálya egyre jobban száradt fel, így a Bridgestone-os autók begyorsultak: Michael Schumacher nagyon lazán megelőzte Jenson Buttont, Fernando Alonsónak láthatóan gondjai voltak, ki is csúszott a pályáról.

Hibázott a Renault

Kicsit később lecserélték az abroncsait, de valami hibát követtek a beállításokkal a Renault szerelői, mert a verseny felétől Fernando Alonso autója lelassult. Előtte még 19 másodperc volt az előnye, de miután vélhetően a keréknyomást elrontotta a csapat a spanyol autóján, Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella könnyedén beérte a világbajnokot, majd mindketten megelőzték őt. Alonsót később is “megtámogatta” csapat, hiszen második kerékcseréjénél sokáig nem tudták rögzíteni bal hátsó kerekét.

Nagyon sokáig üldözte Schumacher Fisichellát, de nem próbálta megelőzni, a boxtaktikával döntöttek. A pályán ezalatt az ideális ív már száraz volt, de az aszfalt alacsony hőmérséklete miatt sokáig tartott a gumik bemelegítése.

A német cserélte előbb slickre a gumijait, így amikor egy körrel később az olasz is váltott, de még hidegek voltak az abroncsai Schumacher simán megelőzte. A Renault csapatvezetői valószínűleg ekkor lassításra szólították fel Fisichellát, akit így Alonso simán meg is előzött. Schumi nyugodtan autózhatott az élen, Alonso embertelen módon küzdött, de nem tudta megszorítani a németet.

Újra esni kezdett

A futam vége is tartogatott még izgalmakat miután pár körrel a vége előtt ismét elkezdett esni az eső. Schumi és Alonso mögött izgalmas küzdelem alakult ki. Jenson Button használta ki legjobban a futam végi nedves pálya előnyét, hiszen Pedro de La Rosát, Rubens Barrichellót és Nick Heidfeldet is megelőzte, megszerezve a negyedik helyet.

Szegény Heidfeld nem tudott védekezni, mert miközben Button támadta őt, utolérték Tacuma Satót, aki ahelyett, hogy elengedte volna őket leszorította a németet, akibe hátulról Rubens Barrichello is belerohant.

A kínai futam után teljesen nyílttá vált a 2006-os Forma-1-es világbajnokság, miután két versennyel a vége előtt pontegyenlőség alakult ki Schumacher és Alonso között. Ez volt a hétszeres világbajnok hetedik győzelme idén, pályafutás során már 91-szer álhatott fel a dobogó legfelső fokára. A konstruktőri világbajnokság is nyitott, ott a Renault vezet egyetlen ponttal. Massa ütközött és kiállt a versenyből, így Fisichella átvette tőle a harmadik helyet.


Nyilatkozatok
Michael Schumacher: Elég kemény volt a verseny. Pénteken még száraz volt a pálya, szombaton a zuhogó esőben alig jutottunk a legjobb tízbe. A versenyen egy ideig lemaradtam, de aztán kezdtek működni dolgok és jó köröket tudtam autózni. Hazardíroztunk a gumikkal addig, amíg lehetett és kivártunk mindaddig amíg slickre nem tudtunk váltani. Miután megelőztem Giancarlót, csak a biztonságra törekedtem.

Fernando Alonso: Jól indultam, de 15 kör után lecseréltük az első gumikat, ami nem tűnt jó választásnak, mert az előnyöm eltűnt. Michael és Giancarlo is nagyon gyors volt, nekem nyolc-kilenc körön keresztül alig tapadtak a gumijaim. Előnyöm eltűnt, de két futam van még hátra, jók az esélyeink.

Giancarlo Fisichella: Amikor száraz gumikra váltottunk, nagyon nehéz dolgom volt. Nem tapadt az autó, az első kanyarban kissé kicsúsztam, Michael jött és könnyen leelőzött. Jó ez a harmadik hely számomra, hiszen így most harmadik vagyok a pontversenyben is.


A 2006-os Kínai Nagydíj végeredménye:
1. M.Schumacher Ferrari B 1h37’32″747 187.645 Km/h
2. Alonso Renault M + 0’03″110 187.545 Km/h
3. Fisichella Renault M + 0’44″120 186.241 Km/h
4. Button Honda M + 1’12″030 185.364 Km/h
5. De la Rosa McLaren Mercedes M + 1’17″140 185.204 Km/h
6. Barrichello Honda M + 1’19″160 185.141 Km/h
7. Heidfeld BMW Sauber M + 1’31″970 184.742 Km/h
8. Webber Williams Cosworth B +1 kör
9. Coulthard RedBull Ferrari M +1 kör
10. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +1 kör
11. Rosberg Williams Cosworth B +1 kör
12. Doornbos RedBull Ferrari M +1 kör
13. Kubica BMW Sauber M +1 kör
14. Sato S. Aguri F1 Honda B +1 kör
15. Speed Toro Rosso Cosw. M +1 kör
16. Albers Midland Toyota B +3 kör
17. Yamamoto S. Aguri F1 Honda B +4 kör

Kiestek:
18. R.Schumacher Toyota B +7 kör
19. Massa Ferrari B +12 kör
20. Trulli Toyota B +18 kör
21. Monteiro Midland Toyota B +19 kör
22. Räikkönnen McLaren Mercedes M +38 kör

Ajánlott videó

Olvasói sztorik