A nemzetközi vizsgálat arra irányult, hogy egyes repülőterek gépeinek hány százaléka késik 15 percnél többet. Az év második negyedévére kiterjedő felmérés azt állapította meg, hogy az egymást követő hetedik negyedévben tovább romlott a helyzet. A legutóbbi negyedévben az Európán belüli forgalomban a gépek 20,2 százaléka késett, míg egy évvel korábban a 18,1 százaléka.
A legtöbb késést a madridi repülőtéren tapasztalták: a gépek 28,7 százaléka érkezett vagy indult késve. Több mint 25 százalékos késési aránnyal Párizs, a londoni Gatwick és Heathrow, illetve Barcelona következik a sorban. A brüsszeli repülőtéren a gépeknek mindössze 13,8 százaléka érkezett vagy indult késve, míg Genf, Isztanbul, Helsinki és Bécs 14,6-15,6 százalék közötti késési aránnyal büszkélkedhet.
A felmérés szerint a késésekért nem a forgalomszervezők, hanem a szaporodó, időnként minden mértéket meghaladó biztonsági vizsgálatok a felelősek, amelyek alkalmanként bármiféle menetrend betartását meghiúsítják. Legutóbb augusztus 10-én volt erre példa a londoni Heathrow repülőtéren, amikor a brit elhárítás terrorakciót hiúsított meg. A terv leleplezése után elrendelt példátlan biztonsági szigorítások első napjaiban gyakorlatilag összeomlott a repülőtér forgalma.