Élet-Stílus

Felfüggesztették az M7-es tenderét

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) határozatlan ideig felfüggesztette az M7-es autópálya Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszának megépítésére kiírt közbeszerzési pályázatot - közölte beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. kommunikációs igazgatója.

A döntés a Strabag-Hídépítő alkotta Adria konzorcium jogorvoslati kérelme alapján született: a konzorcium azt kifogásolta, hogy a korábbi utolsó tárgyalási nap, és az erről szóló meghívó között csupán egy nap telt el, amit kevésnek tartottak az alapos felkészüléshez – tájékoztatott Béni Györgyi. Az NA Zrt. e hét elején hirdetett volna eredményt a 35,5 kilométer hosszú sztrádaszakasz pályázatán.

A KDb-nek a törvény szerint augusztus 18-ig határozatot kell hoznia, ám a határidő egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. A tenderkiírás szerint eredetileg 2007 december végéig át kellene adni a sztrádaszakaszt, ám mivel a közbeszerzési döntőbizottság ez év áprilisában egyszer már átmenetileg felfüggesztette a tendert, ezért, és az újabb felfüggesztés miatt 2008-ra csúszhat a szakasz megépítése és átadása.

Korábbi információk alapján a közbeszerzési eljárás második fordulójában hat konzorcium adott be ajánlatot. Közülük a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárddal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért. A Vegyépszer és Betonút konzorciuma 46,29 milliárdjával következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a COLAS adta be.

A nyertes kivitelezőnek az új autópályán kétszer két forgalmi sávot, plusz leállósávot kell megépítenie: 3,2 millió köbméter földet kell megmozgatnia, Meg kell építenie 39 felüljárót, egy 300 méter hosszú monolit vasbeton szerkezetű völgyhidat, és egy autópálya pihenőhelyet WC-épülettel. A 36 kilométeres sztráda kivitelezésének kilométerára így átlagosan 1,1-1,3 milliárd forint, míg az M7-es új szakaszain eddig ennél jóval magasabb árak voltak jellemzők, amelyeket csak részben magyaráz a csomópontok, lehajtók, hidak száma. A szakemberek szerint az eddigieknél élesebbnek tűnő verseny mellett az is csökkentette az árat, hogy a kiíró megváltoztatott műszaki tartalmú ajánlatokat kért a cégektől.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik