A növekedés motorja az idén elsősorban Ázsia és Latin-Amerika volt, ahol 22-24 százalékos növekedést könyvelhettek el a múlt év első negyedéhez képest a PC-eladások. Az Egyesült Államokban a növekedés 7,4 százalékos volt. Árufőcsoportokként a notebook eladásnövekedése volt a leggyorsabb.
Jóllehet a múlt év teljesítményéhez képest van némi elmaradás, de 2005. első negyedében a nemzetközi PC-piac csupán 10,3 százalékkal nőtt. A Gartner ennek ellenére azt várja, hogy a 2006-os évben az eladások növekedése 11 százalék alatt marad.
A piacvezető márka változatlanul a Dell, megelőzve a HP-t. Harmadik helyen az IBM egykori PC-részlegét megszerző kínai Lenovo áll, 6 százalékos piac részesedéssel.
Tavaly első ízben fordult elő, hogy Európában, a Közel-Keleten, valamint Afrikában több gépet értékesítettek, mint az Egyesült Államokban. Ez hasonlóan alakult az idei év első negyedében is.