Ismét Forma-1-es verseny volt, bár ebből kevés derült ki a nézőknek. Azt láthattuk, hogy köröznek az autók a maláj pályán, a győzelemért folytatott harc viszont nem elsősorban az aszfalton dőlt el, hanem a háttérben. Ismét a csapatok taktikai szakembereinek számításai tették izgalmassá a verseny hajráját. Juan Pablo Montoya például úgy lett negyedik, hogy szinte nem is történt vele semmi, teljesített 56 kört, aztán leintették.
Kék-sárga fölény
Giancarlo Fisichella végig vezetve szerezte meg a Renault csapat idei második győzelmét, akit a csapat a rádión keresztül folyamatosan biztatott, hogy ugyan nyomjon már egy kövéret. Fernando Alonso remekelt a versenyen. A hatodik helyről rajtolt és mialatt a két Williams, Nico Rosberg és Mark Webber egymással csatázott a rajtnál, simán elment mellettük és feljött a harmadik helyre.
Az egész verseny alatt üldözte a második helyen autózó Jenson Button-t. Az első kerékcserék alkalmával Alonso tovább maradt kinn a pályán, ami lehetővé tette, hogy utána könnyebb autóval beérje hondás ellenfelét. A második kerékcseréknél vitte be a mélyütést a Renault, amikor lemásolták az előző versenyen bemutatott boxutcás előzést. Ezúttal azonban nem Michael Schumacher, hanem Jenson Button volt a szenvedő fél.
Fisichella simán nyert (Vezess.hu)
Alonso második helyével megerősítette első helyét a világbajnoksági pontversenyben, ugyanúgy mint a kettős győzelmet szerző Renault is. Ez volt a Renault történetének második kettős győzelme, Fisichellának pedig a harmadik elsősége. Button is elégedett lehet, hiszen a spanyol világbajnok mellett ő a másik, aki mindkét versenyen dobogóra állhatott, sőt mindketten egy motorral teljesítették a két versenyt. Szemben sokakkal, akiknek már motort kellett cserélni, hiszen ennek a versenynek öten is új motorral vágtak neki. Sőt!
Többen búcsúztak idő előtt most is, mindössze 14-en látták meg a célt. A meleg a versenyen szedte áldozatait, mindkét Williams, mindkét Red Bull pilótája hamarabb zuhanyozhatott, de az Aguri, a Toro Rosso, a BMW és a McLaren sem úszta meg vezéráldozat nélkül. Räikkönen például már az első körben falhoz csapta autóját, miután Christian Klien hátulról neki koccant.
Button másodszor dobogós (Vezess.hu)
A Ferrarit megóvják
A verseny végén a két Ferrari gondoskodott az izgalmakról, a mezőny végéről rajtoló, de csak egyszer tankoló Felipe Massa, Michael Schumacher második kerékcseréjénél a német elé kerül. Felmerült a kérdés: vajon a Ferrari, ad-e utasítást a hétszeres világbajnok elengedésére? A válasz: nem. Bár az eredményből nem feltétlenül látszik, remekelt a Ferrari. Michael Schumacher és Felipe Massa is büntetéssel kezdte meg a versenyt a 7. illetve az utolsó sorból rajtoltak, ennek ellenére sikerült feljönniük az ötödik és a hatodik helye.
Nem lehetnek azonban feltétlenül boldogok, hiszen ellenfeleik leveleit írtak az FIA-nak, hogy vizsgálják felül a szárnyakra vonatkozó előírásokat. Ezúttal a Ferrari első szárnyaira haragszanak az ellenfelek, amelyek nagy sebességnél a hátsókhoz hasonlóan elhajlanak, javítva a légellenálláson. Az ellenfelek állítólag megóvják a csapat eredményét, ha az FIA nem talál megoldást a következő futamig.
Ralf Schumachernek is jó volt a vasárnap, hiszen bár a 21. helyről rajtolt, sikerült csapattársa elé kerülnie, sőt egészen a hetedik helyig menetelt. A bátyja árnyékában versenyző német, ismét megcsillagtotatott valamit a közös génekből.
Az ifjú titán motorja felrobbant (Vezess.hu)
A 2006-os Maláj Nagydíj végeredménye:
1. Fisichella Renault M 1h30’40″529 205.397 Km/h
2. AlonsoRenault M + 0’04″585
3. Button Honda M + 0’09″631
4. MontoyaMcLaren Mercedes M + 0’39″351
5. Massa Ferrari B + 0’43″254
6. M.Schumacher Ferrari B + 0’43″854
7. VilleneuveBMW Sauber M + 1’20″400
8. R.Schumacher Toyota B + 1’21″200
9. Trulli Toyota B +1 kör
10. Barrichello Honda M +1 kör
11. Liuzzi Toro Rosso Cosw. M +2 kör
12. AlbersMidland Toyota B +2 kör
13. Monteiro Midland Toyota B +2 kör
14. Sato S. Aguri F1 Honda B +3 kör
Kiestek:
15. Heidfeld BMW Sauber M +8 kör
16. Speed Toro Rosso Cosw. M +15 kör
17. Ide S. Aguri F1 Honda B +23 kör
18. Klien RedBull Ferrari M +30 kör
19. Webber Williams Cosworth B +41 kör
20. Coulthard RedBull Ferrari M +46 kör
21. Rosberg Williams Cosworth B +50 kör
22. Räikkönen McLaren Mercedes M +56 kör
További érdekességet a versenyről a Vezess.hu-nál olvashat.