Valljuk be, sokáig főleg azért lehetett szeretni a Swiftet, mert a legtöbb magyar embernek más új autó sokéves részletre sem fért bele. A realitás az egyre jobban elavult kisautó volt, minimális biztonsággal és kényelemmel, viszont maximális megbízhatósággal és verhetetlen fogyasztással. Ha az ország is annyit lépett előre, amekkora az előző és a mostani népautó közötti különbség, akkor megnyugodhatunk, hatalmas a fejlődés. Az új Swift esetében szegényességről már szó sem lehet, bármelyik nyugati autógyár simán felvállalhatná kisautójaként.
Főleg a piros színű tesztautó mutat jól. A tetszetős formatervet tőlünk nyugatra is jól fogadja a nép, nem véletlenül nőnek így a Swift-eladások. A formában meglévő vagányság jól áll az autónak. A tükrök nem ormótlanok, de egészséges méretükkel sokat segítenek városban. Budapesten a Swift egyébként is nagyon jól boldogul. A széria szervokormánnyal gond nélkül irányítható, általában beengedik, az ember nincs benne leszorításnak, más zaklatásnak kitéve, amire az elődben többen is panaszkodnak.
Erőtlen a dízel
A 69 lóerős dízelmotor 1800-as fordulat alatt elég sovány teljesítményt nyújt, onnan jön meg némileg az ereje. Elinduláskor figyelni kell, a kis fordulaton reszketeg motorra nem lehet csak úgy ráengedni a kuplungot. Sportosságot teljes töltőnyomással se várjunk a dízel Swifttől, de ha az ember kiismeri a keskeny tartományban életre kelő motort, akkor normálisan lehet vele haladni. A nagyon szűk életképes mezsgye miatt sokat kell matatni a váltóval, ami nem okoz különösebb örömet. Autópályán és országúton megmarad a korlátozott lendület, mert a turbó ezeken a fordulatszámokon már hatékonyan dolgozik.
Keveset fogyaszt, de erőtlen a dízel Swift (Vezess.hu)
A futómű nagyobb teljesítményt is kiszolgálna, mint amennyi a dízeltől telik. A Swiftet jó vezetni, a felfüggesztést igazán eltalálták. Ha rohanunk, nem kell minden kanyar előtt lelassítani, az autó szép stabilan túljut a gyors fordulókon. Autópályán sem izzad meg a tenyerünk, a Swift jó egyenesfutásával könnyen bírja a 150-es tempót, de ilyenkor a motor már hangossá válik. A törvényes 130-nál nincs nagy zaj az utastérben. Az üléshelyzet jó, gyorsan és kényelmesen el lehet helyezkedni.
Jól mutat a belső tér
A Swift belső tere színvonalas, a beépített CD-s rádióval a tesztautó középkonzolja kimondottan jól mutatott. A kormányról nekünk nem hiányzott a bőrborítás, a műanyag fogása is jó. Jót tesz az ember életminőségének, hogy a Swiftben van hova pakolni, minden könnyen használható, nincsenek megoldandó feladatok, eldugott kapcsolók. Bár biztos van, aki pont a kicsit bornírt részletmegoldások miatt kötődik egy autóhoz, de ők vannak kevesebben.
A Swift mutatós belső tere állja a versenyt bármely konkurenssel (Vezess.hu)
A Swift már nem az árával hódító minimálautó, hanem az igazán jó kisautók egyike, amit bármelyik konkurens mellé oda lehet tenni. Ebben a státusban már nem kötelező a legolcsóbb dízelnek lennie, és máshol tényleg kedvezőbb áron juthatunk hozzá dízel kisautóhoz, nem beszélve a kétszer ekkora Dacia Loganról. Az öngyulladós motor bántóan megdobja az árat, a Swift a sokkal életrevalóbb 1.3-as benzinessel 600 000 forinttal kevesebbe kerül. A dízel tényleg keveset fogyaszt, de szerintünk így is inkább az ezerhármas benzines Swift marad a mi autónk.