Nyolc évvel ezelőtt a DaimlerChrysler a Picaro szóvédjegy – a 12. áruosztályba tartozó egyes árukra vonatkozóan – közösségi védjegyként történő lajstromozása iránti kérelmet nyújtott be a Belső Piaci Harmonizációs Hivatalnál (OHIM). A Picasso-örökösök (mint a Picasso közösségi szóvédjegy jogosultjai) azonban megtámadták a védjegybejelentési kérelmet, mondván: az összetéveszthető a festő nevével.
Az Elsőfokú Bíróság megítélése szerint az ilyen jellegű fogalmi különbségek ellensúlyozzák – bizonyos körülmények között – az érintett megjelölések közötti képi és hangzásbeli hasonlóságot. Kiemelte: Pablo Picasso hírneve olyan mértékű, hogy nem lehet úgy tekinteni, hogy a Picasso megjelölés – mint járművekkel kapcsolatos védjegy – az átlagos fogyasztó észlelésében felülírja a festő nevét.