A fesztivál első kínai zsűrielnöke első, még forgatókönyvíróként jegyzett alkotásával, a hongkongi televízió számára készült As Tears go by című filmmel már 1989-ben meghívást kapott Cannes-ba. Nyolc évvel később a már rendezőként Argentínában forgatott, s Édes kettes című filmért a legjobb rendezésnek járó díjat vehette át Wong Kar Wai a Croisette-n.
Az 1949 előtti Kínát felidéző, 2000-ben készült, Szerelemre hangolva című filmje, illetve a 2004-ben forgatott, 2046 című alkotása egyöntetű kritikai és közönségsikert aratott.
A kínai rendező megtiszteltetve érezte magát a cannes-i szervezők döntése nyomán, és kijelentette: türelmetlenül várja, hogy a többi zsűritaggal együtt megoszthassa a kortárs mozi legnagyobb tehetségei által megalkotott álmokat. Egy régi kínai közmondást idézve hozzátette: „Soha nem tudjuk előre megmondani, honnan fúj a szél, de mindig nyitva kéne hagyni az ablakokat.” Ezért Wong Kar Wai zsűrielnökként „a lehető legszélesebbre szeretné nyitni az ablakokat”.
A tavalyi Cannes-i Fesztiválon a zsűri Emir Kusturica elnökletével a belga Jean-Pierre és Luc Dardenne A gyermek című alkotásának ítélte az Arany Pálmát.