A cég képviselője a katalizátorban esetlegesen fellépő hibák miatt jelentette be a visszahívást, amely 1996 és 2001 között gyártott Jeep és Dodge modellekre vonatkozik. További 680 ezer autónak pedig a garanciáját hosszabbították meg, és 300 ezer még érvényes garanciával rendelkező tulajdonosnak hívták fel a figyelmét a hibára.
A DaimlerChrysler peren kívül megegyezett az igazságügyi hatóságokkal és az állami környezetvédelmi szervekkel, amelyek azzal vádolták a céget, hogy vétett a környezetvédelmi törvények ellen, amikor nem jelentette a katalizátoroknál tapasztalt hiányosságokat. A DaimlerChrysler közleményében felhívta arra a figyelmet, hogy semmilyen törvényt nem szegtek meg.
Hatalmas a presztízsveszteség
Az anyagi meglehetősen csekély, a presztízsveszteség azonban annál nagyobb. A gyenge minőség miatt bosszankodó vevők mellett az amerikai hatóságok vádjai is sokat ártottak.
Szerdán a konszern ráadásul már bejelentette, hogy Mercedes C-osztály 60 ezer limuzinját az oldallégzsák problémái miatt visszahívják a szervízekbe. Ezen javítások költségét nem részletezték. Már országokban forgalmazott kocsikat a biztonsági meghibásodás miatti visszahívás nem érinti a DaimlerChrysler közlése szerint.
A cégről kialakult kép a napokban Németországban is csorbát szenvedett. Az Auto, Motor und Sport nevű magazin beszámolója szerint a cég járművei magasan vezetik a Németországban visszahívott modellek listáját (350 ezer darab). A második helyezett a Peugeot (65 000), a francia autógyártót pedig Ford (61 400), majd a smart (58 000) követi.