Élet-Stílus

Peugeot 307 – magasra tör

Nincs 5 éve, hogy a Peugeot a 306-tal még valahol a megye II-ben focizott. A nemrég átdolgozott 307-tel már a Bajnokok Ligájában is nyomulni lehet.

A franciák dízelmotorjai már akkor jók voltak, amikor az olajválság hatására a Volkswagen dolgozni kezdett az első szívódízelen a Golf I-hez. A franciák a szegmensben a hazai piac dízeléhsége miatt voltak mindig erősek. Nem meglepő, hogy ezen a téren a pár hónapja felfrissített 307 is odateszi magát az 1.6 HDi-vel. Ez a 109 lóerős motor mindent tud, amit az ember normál vagy sietős autózáskor elvár.

Egy hétig hiába próbáltuk megpillantani az izzításjelző lámpát, mínusz 10 fokban sem láttuk felvillanni. A máshol még ma is előforduló traktorhang helyett csendben indulhatunk el a ház elől reggelente.

A motor több típusban bizonyít

A Ford részvételével kifejlesztett motor igazi univerzális gépcsoda, a Volvo V50-től a Citroën C5-ön át a Ford Focus-ig rengeteg autóban bizonyít. Országúton lehet vele hegynek fel előzgetni, de autópályán sem fogy ki az erő belőle 150-nél. Városban azért tetszik, mert 1500-as fordulat alatt is elviszi az autót.

Eleinte minden beszálláskor feltűnt, hogy a 307-ben elég furcsán ülünk. Az üléshelyzet ahhoz hasonlít, ami már a Citroën C4-ben sem tetszett. A pedálok helyzete tökéletlen, hiába lehet kihúzni tengelyirányban a kormányt, mégis túl messze van az embertől. Pár nap alatt ezt részben megszoktuk, de ez nem azt jelenti, hogy javult volna. Két felnőtt egymás mögött is jól elfér a tágas 307-ben. Csak akkor romlik a helyzet, ha a hátul ülő magasra nőtt, az ő haját sűrűn megigazítja a tetőkárpit, ha megpróbál hátradőlni. A Peugeot odafigyelt az anyagminőségre, a 307 a maga kategóriájában a nívósnak számít.


Peugeot 307 – magasra tör 1

Fotó: Vezess.hu

Jó benne utazni

Rengeteg a belső rakodóhely, majdnem minden jó helyen van benne, kényelmes az ülés, jó fogású a bőrbevonatú kormány, csendes a motor és a szélzaj sem feltűnő.

A pontos kormányzással és a jól hangolt futóművel a 307 nem jön zavarba, mikor gyorsra vesszük a kanyarokat. A konstrukciósan semmi különös felfüggesztés a kulturált rugózással megkímél minket az aljas gödrök ütéseitől.

Mivel sem kipörgésgátló, sem elektronikus differenciálzár nem jár a motorhoz, havas úton, mikor megjön a nagy nyomaték, a kipörgő első kerekek megcibálják az autót jobbra-balra. Az aktív biztonságot illene valamilyen kikapcsolható elektronikus szerkezettel megtámogatni, de ez csak a 2.0 HDi-hez jár az ESP részeként.


Peugeot 307 – magasra tör 2

Fotó: Vezess.hu

Országúton és autópályán igen haladósan utazva 6,8 liter volt a fogyasztás. Mivel ez a 6-os úton sűrű előzésekkel, autópályán pedig 150-160-nal jött össze, minden elismerésünk a HDi dízelé. Némi önsanyargatással Kecskemét és Budapest között rászántuk magunkat a minimumfogyasztás megmérésére. Országúton 80-nal, autópályán 90-nel poroszkálva 4,4 litert írt ki a pontosan mérő fedélzeti számítógép.

A Sportline kivitelben 4 740 000 forintos alapárat simán beveszi a gyomrunk. Az autó rendes ellenértéket nyújt ezért a pénzért, felszereltsége gazdag és a hasonló színvonalú konkurensek inkább többe, mint kevesebbe kerülnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik