Nem újdonság, hogy a Peugeot és a Citroën az év végén távozik a rali világbajnokságból, előbbi hosszabb, utóbbi egyetlen évre. Ám most a Mitsubishi is hivatalosan bejelentette, hogy 2006-tól nem kíván részt venni a sorozat versenyein.
Az indoklásból egyértelműen látszik, hogy a japán gyár vezetői nem látják kifizetődőnek a ralit, és inkább az autógyár hagyományos problémáinak megoldására fókuszálnak. A közlemény szerint 2007-re lezáródhat a cég felfrissítése, így 2008-ra tervezik a visszatérést.
Emellett biztossá vált a korábbi információ is, mely szerint a Skoda sem gyári csapattal lesz jelen. Hét év után távoznak a rali porondról. Itt öröm az ürömben, hogy három Fabia WRC is jelen lehet privát színekben a futamokon.
Ezzel jövőre a Ford és Subaru küzdhet meg a világbajnokság konstruktőri címéért, ami gyakorlatilag nevetségessé teszi annak értékét. Az egyéni bajnoki cím már nyitottabb, hiszen Sébastien Loeb bár elvileg privát színekben indul, a gyári támogatás itt is biztosított. A francia világbajnok továbbra is a Citroën csapattal teszteli versenyautóját, akár a gyári pilóták.