Nem kifejezetten keresésről van szó, sokkal inkább tekinthető egy újabb kezdeményezésnek a Yahoo-tól arra, hogy a közösségi kollektív tudásból szolgáltasson információt. A keresőcég nincs egyedül ezen törekvésével, a nagyobb internetes vállalatok mind személyre szabott szolgáltatásokat kínálnak, így próbálva saját weboldalukon marasztalni a felhasználókat. A látogatottság, illetve az, hogy a felhasználók mennyi ideig tartózkodnak egy adott oldalon, hatalmas reklámértékkel bírhat.
Jó néhány, a Yahoo Answers-hez hasonló weboldal megtalálható már a világhálón, ám egyikőjük sem érhet el annyi embert, mint a keresőóriás. A sunnyvale-i cégnek havonta több mint 100 millió olvasója van csak az Egyesült Államokban. A Google-nál is elérhető már egy ideje hasonló névre keresztelt szolgáltatás, azonban a Google Answers máshogyan működik. Bár itt is feltehetjük kérdéseinket, a válaszokat szakértők adják és nem a közösség.
A Yahoo szolgáltatása egyelőre béta verzióban érhető el, ami azt jelenti, hogy most is tesztelik, és reklámok sincsenek rajta – írja az Information Week. Greg Sterling, a Kelsey Group elemzője szerint ez kiváló lehetőség a célzott reklámozásra: először regisztrálnunk kell magunkat az oldalon, így már rengeteg információt tudhat meg rólunk a cég. Ám a legnagyobb fogás akkor jön, amikor az emberek vásárlással kapcsolatos kérdéseket tesznek fel egymásnak.
„Melyik az a hirdető amelyik nem pont akkor szeretné elérni a fogyasztót, amikor az vásárlási döntést készül meghozni? Melyik a legjobb laptop 1000 dollár alatt? Hipp-hopp, máris ott a lehetőség a célzott hirdetéshez” – fejtegette Sterling a Red Herringnek.