Élet-Stílus

Jövőre érkezik az új Yaris

Év elején érkezik az új Toyota Yaris. Nagyobb és okosabb lett, de megmaradt jól vezethető városi kisautónak. Mindent tud, amit a nagyok. Olvassa el a vezess.hu tesztjét.

1999-ben kezdődött az első generációs Yaris karrierje. Megjelenésétől kezdve több elismerést is bezsebelhetett a Toyota az évek folyamán. Volt Év autója Európában és Japánban, sőt a német TÜV megválasztotta a legmegbízhatóbb autónak is a 4-5 éves használtautók kategóriájában. A hétköznapi autós talán az utóbbit értékeli a legtöbbre.

A Yaris egyes konkurensekkel ellentétben nem akar túlnőni a kategóriáján, inkább meg akar maradni jól használható kisautónak. Apró elődjéhez képest 11 centit nőtt a Yaris, de még így is jóval kisebb az új Cliónál, vagy a Grande Puntónál.

A dízel a legjobb

2 benzinest és egy dízelmotort rejt egyelőre a motorpaletta. ezek közlü az 1,3-as benzinest és a dízelmotort próbáltam manuális sebességváltóval. Érdekes, hogy a Yaris nem hízott sokat igazán, kategóriájában a legkönnyebbek között van 1020 kilós alapsúlyával. Ennek ellenére nem túl fürge az erősebbik benzinmotorral sem, bár a 11,5 másodperces százas sprintidő még elfogadható érték.

120-130-nál hagyja el az erő a motort, ekkora tempónál már egy kis emelkedőn is visszaváltásra kényszerülünk. Ennél jóval izmosabb és nyomatékosabb a dízel, bár 130 körül az is jócskán kezd lustulni. Alapjáraton, sőt menet közben is halkan kerreg a dízelmotor, a hangszigetelés végsebesség körül is jó.


Jövőre érkezik az új Yaris 1

Fotó: Vezess.hu

Egyterű jelleg

Kívülről-belülről tudatosan egyterűs jelleget kölcsönöztek a Yarisnak, szerencsére még nem vészes mértékben. Kívülről a korábbinál kicsit dundibb forma, belülről pedig főként a középkonzol és jó helykihasználás kelti bennünk ezt a hatást.

Verhetetlen a Yaris a tárolórekeszek számában is, annyi van belőle, hogy már választani is nehéz. Nem tudok jó hírrel szolgálni viszont a műanyagok minőségét illetően. A két felfelé nyíló kesztyűtartó anyaga az eddigi legkopogósabb, amit valaha tapintottam, de a többi se a túlzottan puha fajtából való.


Jövőre érkezik az új Yaris 2

Fotó: Vezess.hu

Tágasnak hat a belső, elegendő a fejtér és lábtér is. Meglepő, hogy ezt a helyzet a hátsó sorban is. 192 centis vezető mögött elfér egy hasonló kaliberű utas, feltéve, hogy a hátsó pad teljesen hátra van tolva. Használhatóságban nem javult sokat a csomagtér, alaphelyzetben 272 literes, amit a 15 centivel előrecsúsztatható hátsó üléssel 363-ra növelhetünk.

Kicsi, de szívós

Elődjének sem volt szégyenkezni valója biztonság terén, pláne az új Yarisnak. Az Avensisnél is alkalmazott MICS rövidítéssel ellátott tervezés lényege, hogy az utastér deformálódását minimálisra csökkentse. Már tudjuk, hogy ez sikerült, mivel az EuroNCAP törésteszten 35 ponttal végzett, simán szerezte meg az öt csillagot. A széria négy légzsákon kívül függönylégzsákok, és kisautóhoz szokatlan módon térdlégzsák is kapható. Az ABS mellett széria a vészfékrásegítő is.


Jövőre érkezik az új Yaris 3

Fotó: Vezess.hu

Hazai helyzet

Valamikor jövő év elején érkezik haza az új Yaris. A hazai importőr és a gyár között most folynak tárgyalások az árról, valószínűleg a jövő hétre eldől a kérdés. Biztosan tudni viszont, hogy mi nem lesz Magyarországon az alapfelszereltség része. Nélkülöznünk kell majd a tengelyirányban állítható kormányt, a függönylégzsákot, valamint a hátsó tárcsaféket is. Körülbelül 2,6 milliós alapárra számítunk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik