Élet-Stílus

Csak a reklámokat zabálták a nézők

A reklámfilm hálás eszköz a szórakoztatásra, hiszen rövid, ötletes, vicces, amelyet mindenki szívesen néz megszakítás nélkül, főleg ha a szervezők jól állítják össze a vetítési blokkokat. A köret azonban elborzasztó lehet, mint a Reklámzabáló Éjszakája Turnéján.

Az idén ötödik alkalommal megrendezett Reklámzabáló Éjszakája Turné záró eseményén a Budapesti Kongresszusi Központban a világ reklámfilm termésének jeles darabjait nézhette meg a soha nem látott tömeg. Az este állandó kettősségben zajlott, a szakmát és a fogyasztókat nem lehet ugyanazokkal az eszközökkel lefoglalni, kicsit mindenki elégedetlennek tűnt.

A Reklámzabálók éjszakája láthatóan kísérletet tesz arra, hogy megszólítsa a szakmát, ezért tűnhet fontosnak, hogy az este folyamán eldöntsék, melyik a legjobb magyar reklámfilm. A díjkiosztója azonban idén is érdektelenségbe fulladt, mivel az egyik nagy nevű reklámcégtől senki nem volt jelen, pedig két kategóriában is nyertek, azért voltak, akik átvették díjukat, mint az Akció nxs az RTL Klub image-filmjéért (Szerintem…). A program szervezőinek sikerült teljesen elveszíteniük a lelkes, reklámért rajongó közönséget a mindenki számára érdektelen díjkiosztóval, illetve az utána következő promóciós félórával. Érdekes módon az egyik legjobb sportszergyártó cég, amelyik szintén támogatta az eseményt, inkább reklámfilmjeivel volt jelen. A kiürült termet az üzenőfal fénye világította be, amelyen sorra jelentek meg az elégedetlen sms-ek. A maratoni hosszúságúra tervezett esemény így éjfélkor elveszítette a nézőket, akik a reklámblokkok alatt teljesen megtöltötték a nézőteret.

Az este legizgalmasabb pillanatait a hatszáz reklámfilm okozta, hiszen mindenki ezért jött, nem a gyenge körítésért és az elborzasztó promóciós jelenlétért. A remek külföldi bejátszások megmutatták újfent a hazai reklámgyártóknak és fogyasztóknak, milyen tendenciák működnek külföldön. A közhelyes árueladásnak már régen vége, a saját kultúrából építkező humor és ötletesség jellemez mindent. Az este nagy meglepetése volt, hogy a hazai reklámok többé-kevésbé megállják helyüket minőségben és olykor kreativitásban is. Az uralkodó retro- hullám egyik hozadéka, hogy évek óta az egyik legnagyobb siker régi reklámjaink újravetítése, amelyek alatt szinte megállás nélkül fütyültek sípjaikkal a nézők.

A reklám a vizuális kultúránk egyik fontos alakítója, ezt talán nem kell kihangsúlyozni: egyre rövidebb és gyorsabb vágásokban szemléljük világunkat, amelyben a leosztott szerepek szerint él férfi, nő, gyerek és kutya. Évek óta látható, hogyan növekedik a Reklámzabálók Éjszakája egyébként nagyon jó ötlete: a bemutatott filmek mindenki tetszését elnyerték, már csak a program körítését kellene átgondolni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik