A 2005-ös előrejelzésekben körvonalazott 810 millió készülékből a vizsgált időszakban mintegy 205 millió készüléket értékesítettek. A piacot továbbra is a Nokia vezeti, de a Motorola sikeres akcióinak köszönhetően a második helyen tartózkodik, megelőzve a Samsungot. A Motorola eladásait elemzők szerint az iTunes kompatibilis 12 millió „Razr” készülék piaci sikere pörgette fel.
Az eladások 2004 hasonló időszakához viszonyítva (26 százalék) kissé csökkentek, de bizonyos régiók (Kelet Európa, Afrika és Latin Amerika) mintegy 40 százalékos növekedési kapacitása ellensúlyozta más régiók stagnálását.
A piacok növekedési lehetőségeit a Nokia és a Motorola is a fejlődő országokban látja, az ide tervezett olcsó készülékek sikereit az eladási számok is igazolják.
A magasabb árú és szolgáltatásszintű készülékek piaca továbbra is Amerika és Európa.
A Gartner elemzői 2006-ra további 10-15 százalékos növekedéssel számolnak a mobil készülékek terjedése területén.