Élet-Stílus

Elindult a Google Base

Útjára indult a keresőcég legújabb szolgáltatása, amely a már meglévők összefogásával és ezek kibővítésével igyekszik minden eddiginél nagyobb népszerűségre és felhasználói táborra szert tenni.

A Google új kezdeményezéséről már október végén napvilágot láttak az első hírek, és a cég nem is igyekezett tagadni, hogy ismét nagy dobásra készül. Akkor az eBay vetélytársaként harangozták be a szolgáltatást, ám a vállalat ennél jóval nagyobb célt tűzött ki maga elé. Bár még csak a tesztelési fázisnál tartanak, máris körvonalazódik egy egész pályás letámadás, ahogy a Google minden vetélytársát maga mögé utasítva az egész szegmens uralmára tör.

Az új oldal már elérhető a base.google.com címen, ahol bárki feliratkozhat, és megteheti első lépéseit az adatbázis-világban. A Base ugyanis nem más, mint egy szinte mindenre kiterjedő online adatbázis, amely gyors és egyszerű aukciós, reklámozási, vagy akár egyszerű információmegosztási lehetőséget kínál a felhasználóknak. Egyfajta merész kísérletként is felfoghatjuk a dolgot, amely a gyakorlatban vizsgálja az információáramlás kiterjesztésének hatásait, következményeit. Ebben az adatbázisban mindent feltölthetünk és megoszthatunk, legyen szó apróhirdetésről, ismertetőről, képekről, zenéről, vagy akár saját adatbázisról.

A feltöltött tartalmakat leírással egészíthetjük ki, és természetesen keresgélhetünk is a mások által beküldött anyagok között. Az adatbázist és a hagyományos keresőt egyelőre még nem ötvözik, de ez is szerepel a célok között. Ehhez hasonlóan reklámoktól sem kell tartanunk, bár nyilvánvaló, hogy mindez csak idő kérdése. Mindenesetre sok minden függ ennek megvalósításától, hiszen egyrészt láthattunk már példát olyan reklámokra, amelyek egyáltalán nem zavaróak, másrészt a konkurensek is ebbe az irányba mozdulnak el, lásd az ingyenes Windows ötletét. Vannak azonban, akik úgy vélik, a Google-nek nincs egységes terve a szolgáltatás jövőjét illetően. “Őszintén szólva nem hiszem, hogy bármilyen tervet készítettek volna, először azt szeretnék látni, hogy a felhasználók mihez kezdenek a lehetőséggel” – jelentette ki Danny Sullivan, a Search Engine Watch szerkesztője.

A tesztváltozat egyelőre angol és német nyelven működik, egyetlen fizetőeszközzel (dollár) és kizárólag az Egyesült Államok területén. Később természetesen több nyelven – és több pénznemmel – is elérhető lesz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik