Élet-Stílus

Rali: csak egy évet hagy ki a Citroën

Az FIA költségcsökkentő szabályokat léptet életbe 2007-től a rali világbajnokságban. A Citroën ezért csak egy évet hagy ki, utána visszatér.

Bár a Citroën számára marketingszempontból tökéletes volt a rali világbajnokság, hiszen az utóbbi három évben mindannyiszor megszerezték a konstruktőri trófeát, Sébastien Loeb pedig idén megvédte tavalyi elsőségét a pilóták között, ám anyagilag már nem engedhették meg maguknak a sorozatot. A PSA Peugeot Citroën elnöke, Jean Martin Folz 2004 novemberében jelentette be, hogy a WRC magas költségei miatt a PSA csoport két márkája nem folytatja 2005 után a versenyzést.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) világtanácsa idén októberben körvonalazta a rali világbajnokság jövőbeni technikai és sportszabályait, és olyan lépésekről döntött, amelyek komoly költségcsökkentést tesznek lehetővé. A Citroën számára a most bejelentett új szabályozásnak köszönhetően az anyagi feltételek újra adottak a visszatéréshez.

Éppen ezért a döntést, hogy 2007-től visszatérünk a rali világbajnokságba, igen gyorsan meghoztuk – nyilatkozta Guy Fréquelin, a Citroën Sport igazgatója. A 2006-os az átmenet éve lesz: Sébastien Loeb és Daniel Elena egy privát csapatban folytatja a versenyzést a Xsara WRC-vel, amely azért biztos kap majd egy-két gyári fejlesztést. Emellett azonban újraindul az új Citroën C4 WRC fejlesztése és kivitelezése is, amellyel a Citroën Sport csapata 2007-ben tér vissza a rali világbajnokságra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik