Az IBM össze kívánja kapcsolni OmniFind céges kereső rendszerét a Google vállalkozásoknak kínált, ingyenes asztali keresőjével – áll a Nagy Kék sajtóközleményében. A két cég között létrejött laza partnerkapcsolat közvetlenül nem jár pénzügyi bevétellel egyik fél számára sem. Ám mindössze pár héttel a Google–Sun partnerség után újabb potenciális szövetségest tudhat soraiban a keresőóriás, amely egyre inkább felveszi a harcot Microsofttal az asztali PC-k piacán is.
“A két termék összehangolásával mindketten csak nyerhetünk” – nyilatkozta David Girourard, a Google vállalatialkalmazás-részlegének vezetője. “Ha valaki jó céges keresőt akar, asztali keresőben kell gondolkodnia” – tette hozzá. “Temérdek információ passzívan található meg a vállalati rendszerekben” – mondta Jon Prail, az IBM tartalomkezelésért felelős alelnöke. “Szeretnénk többet nyújtani egy aktív szolgáltatásnál, amellyel az információk csak egyféleképpen kezelhetőek”.
Prial azt is megjegyezte, hogy a kereshető fájlok sokfélék lehetnek, az e-mailtől kezdve az adatfájlokon át a blog-bejegyezésekig, nem beszélve a kép, videó és audio állományokról vagy a raktározási adatokról, ezért átfogó megoldásra van szükség. “Rengeteg a feldolgozatlan adat a vállalati rendszerekben – mintegy 80 százalékuk rendezetlen. Valahogy információvá kell átalakítani őket” – nyilatkozta Barry Murphy, a Forrester elemzője az IT Newsnak. “A munkahelyen használt technika sokkal lassaban fejlődik, mint az otthoni. Úgy véljük, ez remek lehetőség vásárlóink számára, hogy a Google-szerű felületet a munkahelyeikre is átvigyék” – mondta Girouard.