Élet-Stílus

A Suzuki is beszáll a F1-be

Hivatalosan is megerősítették, hogy eggyel bővülhet jövőre a F1-es csapatok száma, miután a Suzuki leadta nevezését 2006-ra.

Aguri Suzuki, a korábbi Forma-1-es versenyző hivatalosan is bejelentette, hogy az általa irányított új csapat nevezett a 2006-os F1-es világbajnokságra. A csapat ötlete akkor merült fel, amikor kiderült, hogy Rubens Barrichello mellett Jenson Button marad a BAR pilótája, így Takuma Szatónak nem marad hely. A japán pilótát megkereste a komoly terveket szövő japán csapat, amiről Szato tájékoztatta a világsajtót. Suzuki elmondta, hogy egy igazi japán istállót hoznak létre, de nem lesznek a BAR „második” csapata, mint azt többen feltételezték.

Szinte biztos, hogy a kocsik Honda motorral versenyeznek jövőre, ezt mindkét fél megerősítette már. A hírek szerint sikerült megegyezni a Bridgestone-nal is, így a gumikkal sem lesz probléma. Ami azonban komoly fejtörést okoz a csapatnak, az a karosszéria. Már nincs elég idő arra, hogy a csapat önállóan, új kasztnit fejlesszen ki. Abban bíztak, hogy jövőre használhatják a BAR008 karosszériájának módosított változatát. Ehhez azonban a jelenleg érvényben lévő Concorde egyezményt kellett volna módosítania az FIA-nak és a csapatoknak, amit nem tettek meg. Külső beszállító, mint a Lola, vagy a Dome persze szállíthatja a karosszériát, de nagy valószínűséggel ilyen rövid határidővel nem vállalják a felkérést.


A Suzuki is beszáll a F1-be 1

Fotó: Vezess.hu

Mindez pedig komoly pénzébe kerülhet a Suzuki fémjelezte csapatnak, miután a befizetett 48 millió dolláros nevezési díjból, 12 millió dollárt akkor is megtart az FIA, ha a csapat nem áll rajthoz. A japán gárda azonban továbbra is keresi a jogi lehetőséget, hogy felhasználhassa a BAR tudását.

Suzuki a sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy Tokióban lesz a csapatot irányító cég főhadiszállása, de a versenycsapat az egykori TWR bázison, Leafieldben dolgozik majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik