A Fiat Croma másodszor próbál szerencsét a nagykocsik kategóriájában. Az első generációt 1985-től 1994-ig gyártották.
Az új modellre alaposan rákészült a Fiat, s a fejlesztéskor három területre koncentráltak. Az első cél az volt, hogy kimagaslóan kényelmes, nagy belső terű autót tervezzenek. Komoly hangsúlyt kapott az Európában egyre népszerűbb dízelmotorok fejlesztése is. A harmadik cél pedig az volt, hogy a sorozatgyártású modell minősége minden igényt kielégítsen.
Giorgetto Giugiaro, a modell formatervezője szerint a Croma gyártásának szüneteltetése óta eltelt évtizedben az autózás többet változott, mint eddig valaha. Ezért az új Croma amellett, hogy megmarad kényelmes limuzinnak, sok megoldást átvesz az utóbbi időben elterjedt egyterűektől. Ezekben a kocsikban – magasságuk révén – a belső tér sokkal szabadabban alakítható. A Croma karosszériája 4,75 méter hosszú (azaz viszonylag rövidnek számít a nagyautók között), de magassága 1,60 méter, ez viszont buszlimuzinos érték.
Ilyen arányokkal valóban helyet lehet megtakarítani, hiszen az utasok magasabb pozícióban és természetesebb testtartásban ülhetnek, miközben a Croma összesen 3,25 négyzetméternyi üvegfelülete levegőssé és világossá teszi a belteret. Ez még tovább fokozható, hiszen olyan kétrészes üvegtetőt kínálnak a Cromához, amelynek felülete közel 1,5 négyzetméter. Nincs helyszűke leghátul sem: az 500 literes raktér az osztva dönthető hátsó ülésekkel 1610 literesig bővíthető.
Ami pedig a dízeltechnológia fejlesztését illeti, a Fiat e téren is igyekezett betartani ígéretét. A csúcsmodellben a 2,4 literes Multijet dízel kereken 200 lóerős változata dübörög, amelyhez hatfokozatú szekvenciális automata váltó társul. E verzión kívül gázolajjal működik még az 1,9 literes dízelmotor 120 és 150 lóerős változata, illetve benzines erőforrás az Opel-eredetű 2,2 literes (147 lóerős) és az 1,8 literes (140 lóerős) motor. A Fiat fejlett dízeltechnológiájának magas színvonalát nemcsak a lóerők száma jelzi, hanem az a tény is, hogy minden gép részecskeszűrővel kerül forgalomba, és megfelel az Euro IV-es emissziós normának.
A minőségről egyelőre korai volna nyilatkozni. A Fiat mindenesetre nem mulasztotta el leírni a Croma ismertetőjében, hogy a különböző prototípusokkal összesen hárommillió tesztkilométert tettek meg.