Optikailag szokatlan utakon jár a hatalmas autó. Az orrot teljes szélességében uraló hűtőrács, a prominens középső maszk, valamint a hátra húzott lámpák – amely stílusjegyek a Japánban már forgalmazott R1 kisautó mellett a frissen átrajzolt Imprezát is díszítik – az eddiginél magabiztosabb, öntudatosabb korszakot vezetnek be a márkánál. A mára klasszikussá vált divatterepjáró-sziluettbe érdekes, vízszintesen tagolt farrésszel visz csavart a Subaru, így az autó erőtől duzzadó karakterébe némi archaizáló íz is vegyül – végtére is Észak-Amerika a modell elsődleges piaca.
A 4,8 méteres test belseje értelemszerűen tágas: a Subaru első ízben kínál hétüléses autót vásárlóinak, így a Tribeca egy füst alatt a buszlimuzint kereső vásárlók igényeit is kielégíti. Akár terepjáró, akár egyterű, a szokás szerint sportos hangulatú műszerfal kialakítása mindkét műfajban megfelel; az ívelt pultra emelt középső giga-képernyő és a hagyományos kerek műszerek tovább erősítik a benyomást, hogy valamifajta négykerekű öszvérrel van dolgunk. A választott anyagok szintén prémium minőséget képviselnek.
A látványos körítés alatt bevált technika rejlik. A B9 Tribeca a Legacy padlólemezét hasznosítja, annak különleges hajtásláncával egyetemben. Ennek egyik kulcseleme a pontosan háromezer köbcentiméteres, hathengeres boxermotor, amelynek 245 lóereje és 297 Newtonméteres nyomatéka markánsan pozícionálja a luxusterepjárók egyre bővülő szegmensében a japán újoncot. Az ötfokozatú automatikus sebességváltó sem új, miként a visszagurulás-gátló és az elektronikus szabályozású, bolygóműves központi differenciálművet alkalmazó négykerékhajtás is régi ismerős. Utóbbi alaphelyzetben a hajtóerő 55 százalékát juttatja a hátsó tengelyre, gondoskodva arról, hogy a Tribeca unalmas utazógép helyett inkább kistestvéreinek sportos vérvonalát kövesse. A dinamikus vezetést a boxermotornak köszönhetően mélyen tartott tömegközéppont mellett az új fejlesztésű hátsó híd is támogatja.
A kéttonnás autó gyártása a nyár folyamán indult be a Subaru egyesült államokbeli üzemében. Pillanatnyilag csak hazai piacra termel a gyár, ám várhatóan rövid időn belül behajózzák az európai kontingens első darabjait is – bár az autóból klónozandó Saab 9-6X miatt ez elsősorban inkább konszernstratégia, mintsem kereslet kérdése.