Élet-Stílus

Angyalföld már a jövő önkormányzati rendszerével üzemel

November elsejétől elsőként az országban elektronikusan is intézhetik ügyeiket a XIII. kerület polgárai.

Mérföldkőhöz érkezett az elektronikus ügyintézés megvalósításában Budapest XIII. kerületének önkormányzata: az IBM együttműködésével megvalósított portálrendszer az országban elsőként, már a közigazgatási eljárás rendjéről szóló új törvény hatályba lépésének napjától számos ügytípus esetében lehetővé teszi a lakosság számára az elektronikus ügyintézést.

A fokozott biztonságú elektronikus aláírással rendelkező személyek, kerületi polgárok a számítógép előtt ülve, az interneten keresztül tehetnek bevallásokat, kérhetnek időpontokat, intézhetnek ügyeket, a nap bármely órájában.

A kerület 105 ezer lakosa közül mintegy 30 százaléknak van internet hozzáférése, így gyakorlatilag ők a későbbiekben nem kényszerülnek hivatali sorbaállásra, hivatali idő betartásra, időrabló adatlap kitöltésre.

A kerület önkormányzata 1998-ban hozta létre első honlapját, amelyen már az ügyek intézésére vonatkozó információk is elérhetők voltak. 2005. november 1-től egyes ügyek esetében a rendszer biztosítja az elektronikus ügyintézést. A szükséges űrlapok online kitölthetők, elektronikus aláírás segítségével hitelesíthetők és a hivatal is elektronikusan értesíti az állampolgárt a határozatáról. A következő szint eléréséhez – teljes körű elektronikus ügyintézés – még hiányzik, hogy az illetéket is le lehessen róni elektronikusan. Az elektronikus illetékfizetés jogszabályi hátterét 2005. szeptemberében teremtette meg a kormány.

Az elektronikus ügyintézés népszerűsítése érdekében a kerület önkormányzata új szolgáltatásként, a kerületi lakosok részére az elektronikus aláírást elérhetővé teszi. Az első száz igénylő részére az első évre ezt térítésmentesen biztosítja azt a kártyát, amellyel ez megvalósítható. A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a kártya egyébként 9300 forintért váltható ki. Az önkormányzat távlati célként megjelölte azt is, hogy a kártyát olcsóbbá tegye.

Folyamatban van az önkormányzat rendszerének összekapcsolása a központi Kormányzati Ügyfélkapuval az önkormányzatok közül elsőként.

Jövőre szeretnék az intézhető ügyek számát kiterjeszteni, illetve a szakhatóságok felé elektronikus kapcsolatokat kialakítani. Ugyancsak 2006-ban nyílik lehetőség arra, hogy a GVOP 4.3.2 pályázati forrás igénybevételével hasonló elektronikus szolgáltatásokat nyújtson az önkormányzat a kis- és középvállalkozások számára is.


Az önkormányzat interenet címe: www.bp13.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik