A T/Audit rendszer – amely egy nemzetközi módszer adaptálása – tényleges adatokon nyugvó piacrészesedési vizsgálat. A lakossági, valamint az üzleti szférában – a telefonszámlák értékelése alapján – folytatott elemzés választ ad arra, hogy a háztartások és az üzleti felhasználók mennyit költöttek el telekommunikációs szolgáltatásokra (mobil telefon, vezetékes telefon, internet). A tényleges költés meghatározás alapján, pontos piaci méreteket lehet meghatározni, aminek ismerete elengedhetetlen a szolgáltatók számára. A T/Audit másik fontos eredménye az elvándorlás, azaz a szolgáltató cserék rögzítése, illetve adott esetben ennek miértjének megválaszolása.
A piackutató cégek, a módszereiket tekintve, eddig különböző időpontokban, különböző háztartások és üzleti felhasználók megkérdezésével becsülték a hazai telekommunikációs piacot. Ezzel szemben a T/Audit panel rendszere ugyanazoktól a háztartásoktól, illetve vállalkozásoktól folyamatosan gyűjti be a telefonszámlákat. A számlák kielemzése után pontosan megállapítható, hogy egy-egy felhasználó mire és mennyit költött, és ha szolgáltatót cserélt, akkor azt mikor és melyikre cserélte.
A TNS tervei szerint az új rendszer a közeljövőben regionális adatbázissá fejlődik és Csehország, valamint Szlovákia és Magyarország után Lengyelország is becsatlakozik a T/Audit rendszerébe.